KOHOUTEK, Rudolf a Klára KAŇKOVÁ. Psychopatologické tendence učitelů a učitelek. Prevence. Praha: Občanské sdružení život bez závislostí, 2013, 3/10, s. 8-9. ISSN 1214-8717.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Psychopatologické tendence učitelů a učitelek
Název česky Psychopatologické tendence učitelů a učitelek
Název anglicky Psychopatological tendencies of teachers
Autoři KOHOUTEK, Rudolf a Klára KAŇKOVÁ.
Vydání Prevence, Praha, Občanské sdružení život bez závislostí, 2013, 1214-8717.
Další údaje
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Změnil Změnil: prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc., učo 33385. Změněno: 2. 4. 2015 14:29.
Anotace
Článek se zabývá psychopatologickými tendencemi učitelů a učitelek středních škol.Zkoumá somatizaci, obsese a kompulze, interpersonální senzitivitu, deprese, anxiozitu, hostilitu, fobie, paranoidní myšlení a sklon k psychoticismu. Autoři zjistili, že 16 % učitelů a učitelek středních škol má hraniční hodnoty uvedených potíží a 6% učitelů a učitelek má již tyto potíže patologické.
Anotace anglicky
This study deals with psychopathological tendencies of teachers at secondary school: exteriozation, obsessions and compulsions,interpersonal sensitivity, depression, anxiety, hostility, phobia, paranoid thinking and psychotic disorders were investigated. The authors was found that 16% of teachers in secondary and vocational schools reached borderline values and 6% of teachers reached pathological values.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 13. 7. 2024 15:57