D 2012

Obsah vzdělávání ve školních vzdělávacích programech

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Obsah vzdělávání ve školních vzdělávacích programech

Název anglicky

Educational Contents in the School Education Programme

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Prešov, Predprimárne vzdelávanie v súčasnosti, od s. 240-248, 9 s. 2012

Nakladatel

Prešovská univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00064636

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-555-0703-3

Klíčová slova česky

obsah předškolního vzdělávání; školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.

Klíčová slova anglicky

content of pre-primary education; school educational program for pre-primary education.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2013 12:07, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá obsahem současného předškolního vzdělávání, jak je vymezen v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání v České republice. Jeho pojetí je nahlíženo v historickém kontextu. V empirické části příspěvek přibližuje závěry analýzy školních vzdělávacích programů pro předškolní vzdělávání zveřejněných na webových stránkách mateřských škol tří krajů České republiky. Poskytuje informace o formulování obsahu předškolního vzdělávání v jednotlivých mateřských školách. Z výsledků analýzy vyplývá, že nepřesné požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání se odráží v úrovni zpracování obsahu vzdělávání ve školních vzdělávacích programech mateřských škol.

Anglicky

This contribution deals with the content of the current pre-primary education, how it is defined in the Frame Educational Program for Pre-primary Education in the Czech Republic. Its conception is viewed in historical context. In the empirical part the contribution talks about the conclusions of analysis of school educational programs for pre-primary education published on website of kindergartens of three region of Czech Republic. It provides information about formulation of the content of pre-school education in individual kindergartens. From the analysis of the conclusions imply that imprecise requirements of the Frame Educational Program for Pre-primary Education in the Czech Republic are reflected in the level of processing of the content of education in school educational programs of kindergartens.

Přiložené soubory