2012
Obsah vzdělávání ve školních vzdělávacích programech
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Obsah vzdělávání ve školních vzdělávacích programech
Název anglicky
Educational Contents in the School Education Programme
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Prešov, Predprimárne vzdelávanie v súčasnosti, od s. 240-248, 9 s. 2012
Nakladatel
Prešovská univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00064636
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-555-0703-3
Klíčová slova česky
obsah předškolního vzdělávání; školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
Klíčová slova anglicky
content of pre-primary education; school educational program for pre-primary education.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2013 12:07, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá obsahem současného předškolního vzdělávání, jak je vymezen v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání v České republice. Jeho pojetí je nahlíženo v historickém kontextu. V empirické části příspěvek přibližuje závěry analýzy školních vzdělávacích programů pro předškolní vzdělávání zveřejněných na webových stránkách mateřských škol tří krajů České republiky. Poskytuje informace o formulování obsahu předškolního vzdělávání v jednotlivých mateřských školách. Z výsledků analýzy vyplývá, že nepřesné požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání se odráží v úrovni zpracování obsahu vzdělávání ve školních vzdělávacích programech mateřských škol.
Anglicky
This contribution deals with the content of the current pre-primary education, how it is defined in the Frame Educational Program for Pre-primary Education in the Czech Republic. Its conception is viewed in historical context. In the empirical part the contribution talks about the conclusions of analysis of school educational programs for pre-primary education published on website of kindergartens of three region of Czech Republic. It provides information about formulation of the content of pre-school education in individual kindergartens. From the analysis of the conclusions imply that imprecise requirements of the Frame Educational Program for Pre-primary Education in the Czech Republic are reflected in the level of processing of the content of education in school educational programs of kindergartens.