B 2012

Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders

VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA

Základní údaje

Originální název

Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders

Vydání

1. vyd. Brno, 193 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-6134-7

Klíčová slova česky

porucha chování, problémové chování, dítě v riziku, podpora, posilování, informovaná intervence, výzkum, potřeba, inkluze, učení, vzdělávání, výchova

Klíčová slova anglicky

conduct disorder, behavioural difficulties, At-risk child, support, empowerment, informed intervention, research, need, inclusion, eduaction, teaching

Štítky

Změněno: 9. 4. 2013 14:20, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

CZ EN

Česky

Monografie prezentuje vybrané výstupy výzkumů realizovaných ve VZ „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“ (MSM0021622443). Základním cílem bylo analyzovat specifika edukačních potřeb dětí/žáků v riziku problémů/poruch chování a vymezit základní strategie podpory/intervence. Specifika edukačních strategií v rámci teorie intervenčních strategií 3P (Vojtová, Červenka 2011) reflektují témata kapitol: 1. specifické potřeby edukace/podpory/intervence, 2. interpretace teoretických konceptů inkluzi podporujících edukačních strategií, 3. specifika potřeb v edukaci/intervenci ve školním/školském prostředí. Kapitoly spojuje inkluzivní/podporující přístup autorů, zaměření na procesy prevence/posilování/zvládání problematických projevů v chování dětí.

Anglicky

The monograph presents selected outcomes gained within the research project Special needs of pupils in the context of the Framework Educational Programme for Elementary Education (MSM0021622443). The main goal is to analyze features of educational needs of children at risk for behavioural problems/disorders and to develop fundamental supportive/ intervention strategies in this field. The “3P theory” of intervention strategies (Vojtová, Červenka 2011) is reflected by themes of three main chapters: features in education/support/intervention processes, theoretical concepts of educational strategies that encourage inclusion, specific features of current needs in the processes within school/educational environment.