D 2012

Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning

FONIOKOVÁ, Zuzana a Jitka SEDLÁČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning

Autoři

FONIOKOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jitka SEDLÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Linz 2012, od s. 61-67, 7 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14750/12:00064727

Organizační jednotka

Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky

ISBN

978-80-210-6060-9

ISSN

Klíčová slova anglicky

deaf; Deaf; english; language learning

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 22. 9. 2016 14:16, Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper deals with the complicated nature of mother tongue of the deaf and the impact this has on their foreign language learning. Different approaches to mother tongue acquisition will be summarized, and the influence of age and language input on the process will be explained in the context of the linguistic situation of the deaf who often grow up with two languages. The effect of an already acquired language on learning other languages will also be mentioned. Finally, the paper will relate these issues to the linguistic situation of the deaf and apply its conclusions to teaching foreign languages to the deaf.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/29.0010, interní kód MU
Název: Síť expertních pracovišť k zajištění inkluze v terciárním vzdělávání (Akronym: ExpIn)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Síť expertních pracovišť k zajištění inkluze v terciárním vzdělávání, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání