D 2011

The Role of E-Learning in the Education of the Deaf

SKLENÁK, Tomáš

Základní údaje

Originální název

The Role of E-Learning in the Education of the Deaf

Autoři

SKLENÁK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011, od s. 109-114, 6 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14750/11:00064737

Organizační jednotka

Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky

ISBN

978-80-210-5828-6

ISSN

Klíčová slova anglicky

Deaf; e-learning
Změněno: 16. 4. 2013 00:48, Mgr. Michaela Hanousková

Anotace

V originále

The introduction of the paper describes the relationship between ICT and deaf students in general as well as in the educational process. It introduces e-learning, defines it and classifies its types. It briefly describes technological aspects necessary for a creation and management of an e-learning course. Further, it presents e-learning in Deaf education in general. It incorporates deaf teachers’ findings and experiences with blended e-learning teaching of common subjects at the primary school for the Deaf, high school for the Deaf and university, in particular Masaryk University...

Návaznosti

ROZV/CSM65/2011, interní kód MU
Název: Studium osob se specifickými nároky na Masarykově univerzitě
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Studium osob se specifickými nároky na Masarykově univerzitě