STŘELEC, Stanislav. Studie z teorie a metodiky výchovy II. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 214 pp. ISBN 978-80-210-5512-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Studie z teorie a metodiky výchovy II
Authors STŘELEC, Stanislav.
Edition 2. vydání. Brno, 214 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 978-80-210-5512-4
Keywords (in Czech) výchova k hodnotám, hodnotové orientace, etická výchova, autorita, kázeň, svoboda, rodina jako výchovný činitel, profesní orientace žáků, enviromentální, multikulturní a alternativní výchova, pedagogická diagnostika, poruchy chování
Keywords in English education for values, value exposure, ethical education, authority, discipline, freedom, family as educational element, pupils professional orientation, environmental, multicultural and alternative education, educational diagnostics, malfunctions of behaviour
Changed by Changed by: Mgr. Monika Foltánová, učo 55307. Changed: 22/4/2013 10:19.
Abstract
Publikace volně navazuje na první díl z roku 2004. Také tentokrát se spojili učitelé katedry pedagogiky PdF MU s autory z dalších pracovišť fakulty a připravili soubor textů, zaměřený např. na poznatky přibližující studujícím úlohu výchovy při adaptaci člověka v sociálním prostředí, na otázky výchovy k akceptovaným hodnotám a hodnotovým orientacím, na problémy mravní výchovy, autority, kázně a svobody ve výchově, na rodinu jako výchovného činitele, na témata související s profesní orientací žáků, enviromentální, multikulturní a alternativní výchovou. Mimo nezůstal ani nástin problematiky poruch chování žáků a otázky pedagogického diagnostikování a výchovné prevence. Každá z těchto studií je orientujícím úvodem do problematiky, vč. základní studijní literatury.
Abstract (in Czech)
This book represents a free addition to already published Studies of the Theory and Methodies of education I. Also this time, a number of authors from Department of Education at MU have joined their efforts with authors from other departments to prepare a collection of texts focused at the issues of, e. g., the role of education within the human’s social adaptation process, the questions related to education for values, the issues of ethical education, authority, discipline, freedom and the family as an educational element. Other contributions discuss the problems that are closely associated with pupils’ professional orientation, environmental, multicultural and alternative education. The monograph also covers behaviour malfunctions, educational diagnostics and educational prevention. Each of the studies can be considered an introduction to the specific problem including basic bibliography.
PrintDisplayed: 12/6/2024 23:18