CHOVANEC, Jan, Jana CHAMONIKOLASOVÁ a Renata KAMENICKÁ. Written Academic Discourse: Anglo-American Traditions in the European Context. In A special issue of Brno Studies in English 38(2). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 1-173.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Written Academic Discourse: Anglo-American Traditions in the European Context
Název česky Psaný akademický diskurz: Anglo-americká tradice v evropském kontextu
Autoři CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Jana CHAMONIKOLASOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Renata KAMENICKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, A special issue of Brno Studies in English 38(2), od s. 1-173, 173 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/12:00068142
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky academický jazyk; žánr; aplikovaná jazykověda; žánrová analýza; odborná angličtina; akademická angličtina
Klíčová slova anglicky academic discourse; genre; applied linguistics; genre analysis; EAP; English for Academic Purposes
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Jana Chamonikolasová, Ph.D., učo 109. Změněno: 19. 3. 2015 14:32.
Anotace
In the process of globalization of arts and sciences, English has become the Lingua Franca of academic discourse. Scholars seeking an international audience are obliged to produce coherent and effective texts in English, observing the Anglo-American standards of academic writing. Papers in this collection address topics related to the production of English academic texts by non-native speakers of English, e.g. the interference of the stylistic standards of the native language, comparison of academic texts in native languages and in English, the typology of errors, or the strategies of teaching academic writing at different levels of education.
Anotace česky
Toto speciální číslo mezinárodního recenzovaného časopisu sdružuje osm odborných příspěvků od zahraničních i několika českých autorů. Články se zabývají psaným akademickým diskurzem v evropském kontextu.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 00:50