KOMENDA, Martin, Daniel SCHWARZ a Ladislav DUŠEK. Building platform for optimization of medical education. In EFMI STC: Sharing Knowledge and Tools for Decision Support in Biomedicine and Health Care. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Building platform for optimization of medical education
Autoři KOMENDA, Martin, Daniel SCHWARZ a Ladislav DUŠEK.
Vydání EFMI STC: Sharing Knowledge and Tools for Decision Support in Biomedicine and Health Care, 2013.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW EFMI STC 2013
Klíčová slova anglicky Decision support system, medical curriculum, outcome-based approach, nature language processing, data visualization.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA, učo 98951. Změněno: 14. 5. 2013 07:07.
Anotace
In the contribution the original decision support system for organization of medical curriculum will be described. All existing solutions that have been published are focused on the building curriculum only from a certain perspective. However, there still does not exist an interactive web-oriented system that would cover all elements connected with global curriculum optimization, including a detailed parametric description down to the level of learning units and outcomes. The aim of the work is to create a new platform, which provides clear information intended to help to understand curriculum structure and to help to make decisions related to curriculum construction. The fundamental principles of the new approach and used technologies are reported here.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0042, interní kód MUNázev: OPTIMED-optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: horizontální a vertikální propojení, inovace a efektivita pro praxi (Akronym: OPTIMED)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, OPTIMED-optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: horizontální a vertikální propojení, inovace a efektivita pro praxi, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 16:30