k 2013

Building platform for optimization of medical education

KOMENDA, Martin, Daniel SCHWARZ a Ladislav DUŠEK

Základní údaje

Originální název

Building platform for optimization of medical education

Vydání

EFMI STC: Sharing Knowledge and Tools for Decision Support in Biomedicine and Health Care, 2013

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Klíčová slova anglicky

Decision support system, medical curriculum, outcome-based approach, nature language processing, data visualization.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2013 07:07, RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA

Anotace

V originále

In the contribution the original decision support system for organization of medical curriculum will be described. All existing solutions that have been published are focused on the building curriculum only from a certain perspective. However, there still does not exist an interactive web-oriented system that would cover all elements connected with global curriculum optimization, including a detailed parametric description down to the level of learning units and outcomes. The aim of the work is to create a new platform, which provides clear information intended to help to understand curriculum structure and to help to make decisions related to curriculum construction. The fundamental principles of the new approach and used technologies are reported here.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0042, interní kód MU
Název: OPTIMED-optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: horizontální a vertikální propojení, inovace a efektivita pro praxi (Akronym: OPTIMED)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, OPTIMED-optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: horizontální a vertikální propojení, inovace a efektivita pro praxi, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání