J 2013

Počítačové simulace a modelování ve výuce fyziky v programu Algodoo

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Počítačové simulace a modelování ve výuce fyziky v programu Algodoo

Název anglicky

Computer simulation and modeling in physics education in the Algodoo

Autoři

ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Matematika–fyzika–informatika, Prometheus, 2013, 1805-7705

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10301 Atomic, molecular and chemical physics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00068209

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

fyzika; simulace; výuka; informatika; Algodoo

Klíčová slova anglicky

physics; simulation; training; information; Algodoo

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 12. 2016 23:41, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Anotace

V originále

Jednou z možností, jak podpořit výuku fyziky, je využití počítačových simulací. Článek představuje Algodoo, simulační nástroj pro demonstraci mechanických a optických jevů na základní, střední i vysoké škole. Hlavní důraz je kladen na reálný popis fyzikálních vlastností jednotlivých prvků a objevování toho, jak mechanismus funguje. Příspěvek pojednává o možnostech simulačního nástroje a představuje ho na případových studiích pohybu kyvadla a Newtonovy kolébky.

Anglicky

One of the ways to promote the teaching of physics, is the use of computer simulations. Paper presents Algodoo, a simulation tool for the demonstration of mechanical and optical phenomena in elementary, middle and high school. The main emphasis is put on the real description of the physical properties of individual components and the discovery of how the mechanism works. The paper describes the capabilities of simulation tools and presents it on case studies pendulum motion and Newton's cradle.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MU
Název: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání