ČERNÝ, Michal. Počítačové simulace a modelování ve výuce fyziky v programu Algodoo. Matematika–fyzika–informatika. Prometheus, 2013, roč. 22, č. 3, s. 216-223. ISSN 1805-7705.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Počítačové simulace a modelování ve výuce fyziky v programu Algodoo
Název anglicky Computer simulation and modeling in physics education in the Algodoo
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Matematika–fyzika–informatika, Prometheus, 2013, 1805-7705.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10301 Atomic, molecular and chemical physics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00068209
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky fyzika; simulace; výuka; informatika; Algodoo
Klíčová slova anglicky physics; simulation; training; information; Algodoo
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 3. 12. 2016 23:41.
Anotace
Jednou z možností, jak podpořit výuku fyziky, je využití počítačových simulací. Článek představuje Algodoo, simulační nástroj pro demonstraci mechanických a optických jevů na základní, střední i vysoké škole. Hlavní důraz je kladen na reálný popis fyzikálních vlastností jednotlivých prvků a objevování toho, jak mechanismus funguje. Příspěvek pojednává o možnostech simulačního nástroje a představuje ho na případových studiích pohybu kyvadla a Newtonovy kolébky.
Anotace anglicky
One of the ways to promote the teaching of physics, is the use of computer simulations. Paper presents Algodoo, a simulation tool for the demonstration of mechanical and optical phenomena in elementary, middle and high school. The main emphasis is put on the real description of the physical properties of individual components and the discovery of how the mechanism works. The paper describes the capabilities of simulation tools and presents it on case studies pendulum motion and Newton's cradle.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MUNázev: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 17. 7. 2024 19:44