2013
Prolegomena ke každé další inovaci či výstavbě modelu informačního vzdělávání
ČERNÝ, MichalZákladní údaje
Originální název
Prolegomena ke každé další inovaci či výstavbě modelu informačního vzdělávání
Název anglicky
The Prolegomena to any further innovation or construction of model information education
Autoři
Vydání
Inflow : information journal [online], Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1802-9736
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Změněno: 7. 5. 2013 22:46, RNDr. Michal Černý, Ph.D.
V originále
S rozvojem informační společnosti prudce narůstá počet nových profesí, které bychom mohli označit jako informační analytiky. Jde o osoby, které se zabývají práci s informacemi, jejich získáváním a analýzou. Informační vzdělávání má na tuto situaci reagovat a adekvátním způsobem přizpůsobovat svůj obsah. Příspěvek se snaží zachytit základní obecná východiska, která by měl respektovat každý nový model či inovace informačního vzdělávání. Důraz je přitom kladen na skutečnost, že informační vzdělávání hraje stejnou roli, jako dříve trivium či artistická fakulta – nezbytné propedeutiky pro další studium specializovaných oborů.
Anglicky
With the development of information society is rapidly increasing the number of new jobs that could be described as information analysts. These are people that deal with working with information, their acquisition and analysis. Information education has to respond to this situation and adequately adapt its content. This article attempts to capture basic general considerations which should respect each new model or upgrade of information education. Emphasis is placed on the fact that information literacy plays the same role as before trivium or Faculty of Arts - a necessary propaedeutic for further study of specialized fields.