Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1105951, author = {Pravdová, Blanka}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-2-174}, keywords = {self-concept;professional self-concept;teacher;student teacher; selfdiscrepancy theory}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Já jako učitelka: profesní sebepojetí studentky učitelství v posledním ročníku pregraduální přípravy.}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_2_Ja_Pravdova.pdf}, volume = {23}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1105951 AU - Pravdová, Blanka PY - 2013 TI - Já jako učitelka: profesní sebepojetí studentky učitelství v posledním ročníku pregraduální přípravy. JF - Pedagogická orientace VL - 23 IS - 2 SP - 174-194 EP - 174-194 PB - Česká pedagogická společnost SN - 12114669 KW - self-concept;professional self-concept;teacher;student teacher KW - selfdiscrepancy theory UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_2_Ja_Pravdova.pdf N2 - Studie vymezuje profesní sebepojetí studentky učitelství v závěrečném ročníku pregraduální přípravy. V textu jsou uvedeny studie věnované problematice sebepojetí a profesního sebepojetí učitele, je doložen význam pozitivního profesního sebepojetí na počátku profesní dráhy a termíny jsou konceptualizovány pro potřebu kvalitativního výzkumu. Obsahová analýza volné výpovědi a hloubkového rozhovoru zaměřená na hledání dominantních aspektů sebepojetí, jeho popis ve vztahu k sebediskrepanční teorii a sledování úvah o možném vývoji profesního Já ukazuje, že nejvýraznějším znakem sebepojetí studentky učitelství jsou obavy pramenící z diskrepance mezi ideálním a skutečným Já, i mezi požadovaným a skutečným Já. Přestože studentka formuluje své učitelské sebepojetí, jeho základy staví na zkušenostech získaných téměř výhradně v roli studenta a žáka. V souvislosti s tímto zjištěním je diskutována otázka, jakým způsobem lze ovlivňovat utváření profesního sebepojetí v rámci pregraduální přípravy studentů učitelství. ER -
PRAVDOVÁ, Blanka. Já jako učitelka: profesní sebepojetí studentky učitelství v posledním ročníku pregraduální přípravy. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Česká pedagogická společnost, 2013, roč.~23, č.~2, s.~174-194. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-2-174.
|