t 2012

Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání

FIŠER, Zbyněk, Dagmar DVOŘÁKOVÁ, Jitka CHOLASTOVÁ, Petr KUBĚNSKÝ, Pavla KOPEČNÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání

Název anglicky

Creative writing in literary education as a tool of cognition

Autoři

FIŠER, Zbyněk (203 Česká republika, garant, domácí), Dagmar DVOŘÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jitka CHOLASTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr KUBĚNSKÝ (203 Česká republika, domácí), Pavla KOPEČNÁ (203 Česká republika) a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 226 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství odborné knihy

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/12:00074704

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-6121-7

Klíčová slova česky

tvůrčí psaní

Klíčová slova anglicky

creative writing

Štítky

Změněno: 30. 10. 2016 00:58, Mgr. Petr Kuběnský

Anotace

V originále

Tato monografie se zabývá využitím tvůrčího psaní v literární výchově. Ukazuje, jak zařadit do školní praxe cvičení na tvorbu textu, a vysvětluje, proč je tvůrčí psaní účinné jako vyučovací metoda. Autoři monografie chápou tvůrčí psaní jako nástroj poznání. Metody tvůrčího psaní směřují k rozvoji vnímání, prožívání a myšlení žáka a také k rozvoji tvořivé komunikace ve školní třídě. Tvůrčí psaní přitom zůstává také zábavou a (ačkoli to není hlavním záměrem) rozvíjí literární talent pisatele. Kniha nabízí vedle teoretických pasáží řadu jednotlivých projektů (komponovaných tematických lekcí), které najdou využití nejen ve školním vzdělávání (na střední či vysoké škole), ale také jako součást volnočasových aktivit.

Anglicky

This monograph deals with the use of creative writing in literary education. It shows how exercises aimed at creating texts can be incorporated into school practice and explains why creative writing is effective as a teaching method. The authors of the monograph understand creative writing as a mental tool of cognition, as a medium of creative thinking. The methods of creative writing lead to the development of students’ perception, experiencing and thinking, and also to the development of creative communication in classrooms. At the same time, creative writing is enjoyable and (although this is not the main goal) develops the literary talent of writers. Besides the theoretical background, this book also presents individual projects (lessons devoted to a particular topic) which might be utilized not only in school education (secondary or tertiary) but also as a part of free-time activities.

Návaznosti

MUNI/A/0805/2011, interní kód MU
Název: Studentská odborná činnost studia české literatury
Investor: Masarykova univerzita, Studentská odborná činnost studia české literatury, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty