J 2013

Testování aerobní zdatnosti u různých věkových skupin populace

ADAMÍK, Richard a Jan CACEK

Základní údaje

Originální název

Testování aerobní zdatnosti u různých věkových skupin populace

Název česky

Testování aerobní zdatnosti u různých věkových skupin populace

Název anglicky

Testing of aerobic fitness in various age groups

Autoři

ADAMÍK, Richard (703 Slovensko, garant, domácí) a Jan CACEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Studia sportiva, Brno, FSpS MU Brno, 2013, 1802-7679

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/13:00068432

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova česky

Aerobní zdatnost Fitness testy Terénní testy Cooper Step test Walk Test

Klíčová slova anglicky

Aerobic endurance Fitness tests Fieldtests Cooper Step test Walk test

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 4. 2014 16:41, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

V naši studii jsme analyzovali využití různých testů aerobní zdatnosti, se zaměřením na široký segment skupiny populace. V analýze jsme pracovali se skupinami běžeckých testů, Walk testů a Step testů. Výběr byl proveden prostřednictvím metaanalýzy dříve naměřených dat. Následná selekce byla vykonána na základe předem určených kriterií, které pramenili z vědeckých poznatků a zkušeností examinátorů. Jako kriteria byly určeny široká věková škála použití; materiální, časová a finanční nenáročnost; možnost změřit víc probandů současně, přiměřený počet examinátorů vzhledem k počtu testovaných osob a vysoká validita a reliabilita testu. Pro účely našeho testování vyšel jako nejvhodnější McArdlův Queens College Step Test.

Anglicky

In our study, we analyzed the use of different tests of aerobic fitness, focusing on a broad segment of the population. In the analysis, we worked with groups of Running tests, Walk Tests and Step Tests. The selection was made through a meta-analysis of previously measured data. Subsequent selection was done on the basis of predetermined criteria, which stemmed from scientific knowledge and experience of examiners. As the criteria were determined using a wide age range; material, time and cost efficiency; the possibility to measure more probands at the same time; an adequate number of examiners given to the number of people tested and high validity and reliability of the test. For the purposes of our tests came out as the most appropiate the McArdle's Queens College Step Test.