Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1110038, author = {Válek, Jan and Sládek, Petr}, address = {Ústí nad Labem}, booktitle = {Strategie technického vzdělávání v reflexi doby 2013}, edition = {1. vyd.}, editor = {Břehovský, Jiří, Novotný, Jan, Zukerstein, Jaroslav}, keywords = {computer modeling; web modeling; web; ICT teaching}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Ústí nad Labem}, isbn = {978-80-7414-577-3}, pages = {245-250}, publisher = {UJEP v Ústí nad Labem}, title = {Implementace dynamického modelování do školské výuky}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1110038 AU - Válek, Jan - Sládek, Petr PY - 2013 TI - Implementace dynamického modelování do školské výuky PB - UJEP v Ústí nad Labem CY - Ústí nad Labem SN - 9788074145773 KW - computer modeling KW - web modeling KW - web KW - ICT teaching N2 - Počítačové modelování dějů a jevů je používáno v technice i vědě, nicméně jeho výhody je možno využít i ve vzdělávání. Počítačové modely nebo jiné vizualizační prostředky usnadňují studentům pochopení zkoumaných jevů. Navíc, nezávisle na studentově logickém a analytickém myšlení, je posílena schopnost zjišťování fyzikálních základů procesů, které zná z denního života, a jsou zanesené do grafů. Při modelování pracujeme se změnou jednoho parametru po elementárních krocích. Žáci pak mohou pozorovat vliv změny jedné proměnné na stav celého systému. Tento přístup může nahradit nedostatečný matematický aparát potřebný k řešení studované problematiky. Současný stav problematiky používání a vytváření dynamických modelů byl zjišťován výzkumným šetřením na populaci učitelů na základních školách, středních školách a gymnáziích. Článek ukazuje další cestu pro zvýšení četnosti používání modelování ve výuce pomocí webového prostředí. ER -
VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEK. Implementace dynamického modelování do školské výuky. In Břehovský, Jiří, Novotný, Jan, Zukerstein, Jaroslav. \textit{Strategie technického vzdělávání v reflexi doby 2013}. 1. vyd. Ústí nad Labem: UJEP v Ústí nad Labem, 2013, s.~245-250. ISBN~978-80-7414-577-3.
|