D 2013

Webové modelování fyzikálních jevů pro využití ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ

VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEK

Základní údaje

Originální název

Webové modelování fyzikálních jevů pro využití ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ

Název česky

Webové modelování fyzikálních jevů pro využití ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ

Název anglicky

Web based modeling of physical phenomena for use in physics teaching at primary and secondary schools

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice, od s. 55-60, 5 s. 2013

Nakladatel

Univerzita Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Dynamické modelování; graf; modelování; ICT výuka; webové modelování

Klíčová slova anglicky

Dynamic modeling; graph; modeling; ICT teaching; web modeling
Změněno: 31. 1. 2015 14:35, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Anotace

V originále

Modelování dějů nebo jevů se používá v technice a vědě, nicméně jeho výhody je možno využít i ve vzdělávání. Počítačové modely a vizualizace jevů modely usnadňují žákům pochopení zkoumaných jevů. Navíc, nezávisle na žákově logickém a analytickém myšlení, je posílena schopnost zjišťování fyzikálních základů procesů, které zná z běžného života, a jsou zanesené do grafů. Při modelování pracujeme se změnou jednoho parametru po elementárních krocích. Žáci pak mohou pozorovat vliv změny jedné proměnné na stav celého systému. Tento přístup může nahradit nedostatečný matematický aparát potřebný k řešení studované problematiky. Při použití zvoleného řešení není potřeba instalovat speciální software, postačí internetový prohlížeč a Poznámkový blok pro práci s modely a pro jejich tvorbu.

Anglicky

Modelling of processes or phenomena used in technology and science, but its benefits can also be used in education. Computer models and visualization of phenomena models facilitate students understanding of the investigated phenomena. Moreover, irrespective of the pupil logical and analytical thinking ability is enhanced detection of physical fundamentals of the process, which knows from daily life, and are plotted. When modeling work to change a parameter for elementary steps. Students can then observe the impact of changes in one variable on the state of the whole system. This approach can replace the lack of mathematical tools needed to solve the problems studied. When using the solution's no need to install special software, it suffices web browser and Notepad to work with models and for their creation.

Přiložené soubory

valek_sladek_WEBOVE_MODELOVANI_FYZIKALNICH_JEVU_PRO_VYUZITI_VE_VYUCE_FYZIKY_NA_ZS_A_SS.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru