Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1110472, author = {Mužík, Vladislav and Šafaříková, Jana and Süss, Vladimír and Marvanová, Zdenka}, article_location = {Brno}, article_number = {č. 2}, keywords = {instruction; instructional quality; Physical Education; research on interaction; ADI; analysis of didactic interaction; MADI; modified analysis of didactic interaction}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Cesty ke zkoumání výuky tělesné výchovy: význam Analýzy didaktické interakce (ADI) a její modifikace (MADI)}, volume = {roč. 23}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1110472 AU - Mužík, Vladislav - Šafaříková, Jana - Süss, Vladimír - Marvanová, Zdenka PY - 2013 TI - Cesty ke zkoumání výuky tělesné výchovy: význam Analýzy didaktické interakce (ADI) a její modifikace (MADI) JF - Pedagogická orientace VL - roč. 23 IS - č. 2 SP - 195-223 EP - 195-223 PB - Česká pedagogická společnost SN - 12114669 KW - instruction KW - instructional quality KW - Physical Education KW - research on interaction KW - ADI KW - analysis of didactic interaction KW - MADI KW - modified analysis of didactic interaction N2 - Výuka tělesné výchovy je zkoumána z různých úhlů pohledu od poloviny minulého století. Pozornost je nejvíce věnována fyzickému zatížení žáků ve výuce, využití času vyučovací hodiny k aktivnímu pohybu žáků a didaktické interakci učitel – žák (žáci). Významnou roli ve zkoumání výuky tělesné výchovy hrají především interakční výzkumy, které se zabývají nejen kvantitativní, ale i kvalitativní charakteristikou výuky tělesné výchovy. Pro tato zkoumání byly vytvořeny četné metody založené především na pozorování. Mezi nimi hraje významnou roli metoda s názvem Analýza didaktické interakce (ADI), umožňující zdůvodňovat vztahy mezi interakcemi učitel – žák (žáci) a výsledky učení žáků. Zjednodušením metody ADI vznikla metoda Modifikovaná analýza didaktické interakce (MADI), která nachází uplatnění především v přípravě budoucích učitelů tělesné výchovy. Tato metoda poskytuje studentům objektivní zpětné informace o tom, jak učivo žákům předkládali a jak se ve výuce tělesné výchovy chovali. Metody ADI a MADI jsou tedy nejen vhodným nástrojem ke zkoumání výuky tělesné výchovy, ale i prostředkem k jejímu ovlivňování a zkvalitňování. ER -
MUŽÍK, Vladislav, Jana ŠAFAŘÍKOVÁ, Vladimír SÜSS a Zdenka MARVANOVÁ. Cesty ke zkoumání výuky tělesné výchovy: význam Analýzy didaktické interakce (ADI) a její modifikace (MADI). \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Česká pedagogická společnost, 2013, roč. 23, č. 2, s.~195-223. ISSN~1211-4669.
|