PECINA, Pavel and Petr SLÁDEK. POJETÍ A STRUKTURA DIDAKTIKY TECHNICKÝCH ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ PRO STŘEDNÍ ODBORNÉ ŠKOLY (THE CONCEPT AND STRUCTUTE OF DIDACTICS VOCATIONAL TECHNICAL SUBJECTS IN SECONDARY VOCATIONAL SCHOOLS). In STRATEGIE TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V REFLEXI DOBY. Ústí nad Labem: UJEP v Ústí nad Labem, 2013, p. 131-141, 10 pp. ISBN 978-80-7414-577-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name POJETÍ A STRUKTURA DIDAKTIKY TECHNICKÝCH ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ PRO STŘEDNÍ ODBORNÉ ŠKOLY
Name in Czech POJETÍ A STRUKTURA DIDAKTIKY TECHNICKÝCH ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ PRO STŘEDNÍ ODBORNÉ ŠKOLY
Name (in English) THE CONCEPT AND STRUCTUTE OF DIDACTICS VOCATIONAL TECHNICAL SUBJECTS IN SECONDARY VOCATIONAL SCHOOLS
Authors PECINA, Pavel and Petr SLÁDEK.
Edition Ústí nad Labem, STRATEGIE TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V REFLEXI DOBY, p. 131-141, 10 pp. 2013.
Publisher UJEP v Ústí nad Labem
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7414-577-3
Keywords (in Czech) oborové didaktiky; didaktika odborných technických předmětů; strukturace didaktiky
Keywords in English didactics; vocational technical subjects; structure of didactics vocational technical subjects
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc., učo 1617. Changed: 31/3/2014 13:15.
Abstract
Předložená studie si klade za cíl seznámit čtenáře s výsledky práce a výzkumu autorů v oblasti pojetí a strukturace didaktiky odborných technických předmětů se zaměřením na středoškolské technické vzdělávání. Globální cílem je přispět do problematiky didaktiky odborných technických předmětů v uvedené oblasti. Po vymezení řešeného problému se věnujeme aktuálnímu stavu daného problému, širším souvislostem dané problematiky, pojetí didaktiky technických odborných předmětů a přístupům ke strukturaci této oborové didaktiky s vyvozením vlastních závěrů a stanovisek. Kritickou analýzou pramenů a výzkumy v této oblasti jsme dospěli k vlastním závěrům v oblasti pojetí a strukturace této oborové didaktiky, které ve studii prezentujeme. Výsledek může posloužit nejen oborovým didaktikům technických i přírodovědných předmětů v této oblasti jako inspirace pro jejich práci, ale i oborovým didaktikům jiných předmětů i studentům učitelství odborných předmětů a učitelství praktického vyučování pro střední odborné školy.
Abstract (in English)
This study presents the results of research work on the concept and structure of the didactics of vocational technical subjects with a focus on secondary technical education. The global objective is to contribute to the problems of didactics of vocational technical subjects in the area. In the paper we discuss the concept of didactics of vocational technical subjects in wider context. After a critical analysis of the sources and research in this area we present approaches to structuring the didactics of vocational technical subjects. The result can serve branch teachers as inspiration for their work.
PrintDisplayed: 27/7/2024 18:35