2013
Expertise in Foreign Language Teaching
PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ a Klára KOSTKOVÁZákladní údaje
Originální název
Expertise in Foreign Language Teaching
Název česky
Expertnost ve výuce cizího jazyka
Autoři
PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí), Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Klára KOSTKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Münster, Bildung und Sprachen in Europa / Education and Languages in Europe, od s. 23-32, 10 s. 2013
Nakladatel
LIT Verlag
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00073406
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-643-50505-7
UT WoS
000333716900003
Klíčová slova česky
učitel cizího jazyka; expertnost; případová studie; procesuální účinnost; znalosti; vhled
Klíčová slova anglicky
foreign language teacher; expertise; multiple case study; efficiency; knowledge; insight
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2015 08:42, Dana Nesnídalová
V originále
The ongoing discussion about quality in education inevitably addresses one of its central challenges – teacher professionalisation. In order to gain insight into teacher professionalism it is vital to focus on the best representatives of the profession, on expert teachers. The paper aims to present a research project which attempts to investigate the nature of expertise in foreign language teaching. More specifically, its theoretical background, methodology and partial results of its first phase which focused on expert efficiency (observable aspects of expertise), knowledge and insight (deep / hidden aspects of expertise) in expert teachers of foreign languages are discussed.
Česky
Probíhající diskuse o kvalitě ve vzdělávání se nezbytně dotýká jedné z hlavních výzev - profesionalizace učitele. Pro získání hlubšího vhledu do problematiky je třeba se zaměřit na nejlepší představitele profese, na učitele experty. Článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na charakteristiky expertnosti ve výuce cizích jazyků. Konkrétně, představuje teoretická východiska výzkumu, metodologii a dílčí výsledky první fáze výzkumu věnované efektivnosti (pozorovatelné aspekty expertnosti), znalostem a vhledu (hloubkové / skryté aspekty expertnosti)učitelů cizích jazyků - expertů.
Návaznosti
GAP407/11/0234, projekt VaV |
|