D 2013

Expertise in Foreign Language Teaching

PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ a Klára KOSTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Expertise in Foreign Language Teaching

Název česky

Expertnost ve výuce cizího jazyka

Autoři

PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí), Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Klára KOSTKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Münster, Bildung und Sprachen in Europa / Education and Languages in Europe, od s. 23-32, 10 s. 2013

Nakladatel

LIT Verlag

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00073406

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-643-50505-7

UT WoS

000333716900003

Klíčová slova česky

učitel cizího jazyka; expertnost; případová studie; procesuální účinnost; znalosti; vhled

Klíčová slova anglicky

foreign language teacher; expertise; multiple case study; efficiency; knowledge; insight

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2015 08:42, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The ongoing discussion about quality in education inevitably addresses one of its central challenges – teacher professionalisation. In order to gain insight into teacher professionalism it is vital to focus on the best representatives of the profession, on expert teachers. The paper aims to present a research project which attempts to investigate the nature of expertise in foreign language teaching. More specifically, its theoretical background, methodology and partial results of its first phase which focused on expert efficiency (observable aspects of expertise), knowledge and insight (deep / hidden aspects of expertise) in expert teachers of foreign languages are discussed.

Česky

Probíhající diskuse o kvalitě ve vzdělávání se nezbytně dotýká jedné z hlavních výzev - profesionalizace učitele. Pro získání hlubšího vhledu do problematiky je třeba se zaměřit na nejlepší představitele profese, na učitele experty. Článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na charakteristiky expertnosti ve výuce cizích jazyků. Konkrétně, představuje teoretická východiska výzkumu, metodologii a dílčí výsledky první fáze výzkumu věnované efektivnosti (pozorovatelné aspekty expertnosti), znalostem a vhledu (hloubkové / skryté aspekty expertnosti)učitelů cizích jazyků - expertů.

Návaznosti

GAP407/11/0234, projekt VaV
Název: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)

Přiložené soubory

Pisova_Hanusova_Kostkova_Expertise_in_FLT.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru