Detailed Information on Publication Record
2013
VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits
MINAŘÍKOVÁ, Eva and Tomáš JANÍKBasic information
Original name
VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits
Authors
Edition
6th international conference in Brno: „Education and Languages in Europe“ 2013
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
e-learning; video; vzdělávání učitelů
Keywords in English
video-based e-learning environment; teacher education
Tags
International impact
Změněno: 7/3/2014 13:13, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
V originále
In the paper, we present results from user evaluation of IRSE VideoWeb, a video-based e-learning environment for student teachers of English as a foreign language (EFL). IRSE VideoWeb seeks to aid student teachers professional development (esp. professional vision) by using web-based video and guided discovery approach. The research question is what the individual perceived benefits are that students report after completing each module and whether these differ in different modules.Students answers to a consolidation question after each module (What did you learn in this module?) were analysed (content analysis. It appears that the students see the benefits mostly in the area of: information/rule/impulse to think/impulse to act”.
In Czech
Příspěvek představuje výsledky výzkumu zaměřeného na evaluaci elektronického učebního prostředí založeného na využití videozáznamů reálné výuky - VideoWebu. VideoWeb si klade za cíl rozvíjet profesní vidění budoucích učitelů anglického jazyka. Studenti v jeho rámci pracují online se čtyřmi tematickými moduly. Po vypracování každého modulu odpovídají na otázku, jak pro ně byl daný modul přínosný. Výzkum ukazuje, že pociťovaný přínos se liší u každého z modulů. Obecně lze říci, že studenti vidí přínosy modulů především v následujících oblastech: získání nových informací nebo pravidel postupů, získání impulsů k přemýšlení nebo získání impulsů ke změně jednání.