2013
VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits
MINAŘÍKOVÁ, Eva a Tomáš JANÍKZákladní údaje
Originální název
VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits
Autoři
MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Münster, Languages in Education/ Bildung und Sprachen in Europa, od s. 383-391, 9 s. 2013
Nakladatel
LIT Verlag
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00074708
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-643-50505-7
UT WoS
000333716900040
Klíčová slova česky
elektronické učební prostředí; video; vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky
video-based e-learning environment; teacher education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2015 09:12, Dana Nesnídalová
V originále
In the paper, we present results from user evaluation of IRSE VideoWeb, a video-based e-learning environment for student teachers of English as a foreign language (EFL). IRSE VideoWeb seeks to aid student teachers professional development (esp. professional vision) by using web-based video and guided discovery approach. The research question is what the individual perceived benefits are that students report after completing each module and whether these differ in different modules.Students answers to a consolidation question after each module (What did you learn in this module?) were analysed (content analysis. It appears that the students see the benefits mostly in the area of: information/rule/impulse to think/impulse to act”.
Česky
Příspěvek představuje výsledky výzkumu zaměřeného na evaluaci elektronického učebního prostředí založeného na využití videozáznamů reálné výuky - VideoWebu. VideoWeb si klade za cíl rozvíjet profesní vidění budoucích učitelů anglického jazyka. Studenti v jeho rámci pracují online se čtyřmi tematickými moduly. Po vypracování každého modulu odpovídají na otázku, jak pro ně byl daný modul přínosný. Výzkum ukazuje, že pociťovaný přínos se liší u každého z modulů. Obecně lze říci, že studenti vidí přínosy modulů především v následujících oblastech: získání nových informací nebo pravidel postupů, získání impulsů k přemýšlení nebo získání impulsů ke změně jednání.