D 2013

VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits

MINAŘÍKOVÁ, Eva a Tomáš JANÍK

Základní údaje

Originální název

VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits

Autoři

MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Münster, Languages in Education/ Bildung und Sprachen in Europa, od s. 383-391, 9 s. 2013

Nakladatel

LIT Verlag

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00074708

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-643-50505-7

UT WoS

000333716900040

Klíčová slova česky

elektronické učební prostředí; video; vzdělávání učitelů

Klíčová slova anglicky

video-based e-learning environment; teacher education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2015 09:12, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

In the paper, we present results from user evaluation of IRSE VideoWeb, a video-based e-learning environment for student teachers of English as a foreign language (EFL). IRSE VideoWeb seeks to aid student teachers professional development (esp. professional vision) by using web-based video and guided discovery approach. The research question is what the individual perceived benefits are that students report after completing each module and whether these differ in different modules.Students answers to a consolidation question after each module (What did you learn in this module?) were analysed (content analysis. It appears that the students see the benefits mostly in the area of: information/rule/impulse to think/impulse to act”.

Česky

Příspěvek představuje výsledky výzkumu zaměřeného na evaluaci elektronického učebního prostředí založeného na využití videozáznamů reálné výuky - VideoWebu. VideoWeb si klade za cíl rozvíjet profesní vidění budoucích učitelů anglického jazyka. Studenti v jeho rámci pracují online se čtyřmi tematickými moduly. Po vypracování každého modulu odpovídají na otázku, jak pro ně byl daný modul přínosný. Výzkum ukazuje, že pociťovaný přínos se liší u každého z modulů. Obecně lze říci, že studenti vidí přínosy modulů především v následujících oblastech: získání nových informací nebo pravidel postupů, získání impulsů k přemýšlení nebo získání impulsů ke změně jednání.