a 2013

Tvorba a využití výukových materiálů v přírodovědných předmětech

BEDNÁROVÁ, Renáta and Jan VÁLEK

Basic information

Original name

Tvorba a využití výukových materiálů v přírodovědných předmětech

Name in Czech

Tvorba a využití výukových materiálů v přírodovědných předmětech

Name (in English)

Creation and use of teaching materials in science lessons

Authors

BEDNÁROVÁ, Renáta and Jan VÁLEK

Edition

Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II, 2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6255-9

Keywords (in Czech)

Motivace; výukové materiály, přírodovědné předměty

Keywords in English

Motivation, teaching materials, science lessons

Tags

Reviewed
Změněno: 10/12/2023 20:45, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Abstract

V originále

Tvorba kvalitních a ve výuce využitelných výukových materiálů bývá časově náročná a motivace pro jejich tvorbu malá. Evropská unie poskytla školám finance na odměny za tvorbu výukových materiálů a na pořízení pomůcek, aby se mohly všechny materiály odzkoušet v praxi. Na školách se tvoří stovky materiálů, které se na internetu následně hromadí a jsou v různě kvalitě. V příspěvku jsou analyzovány ukázky výukových materiálů do výuky přírodovědných předmětů, které byly odzkoušeny v praxi.

In English

Creating good quality usable teaching materials is time-consuming and motivation for their creation small. The European Union provided funding for schools to pay for the creation of educational materials and for the purchase of equipment needed to put the materials to the test in practice. Each school makes hundreds of materials of variable quality which are then piled up on Internet. This paper analyzes samples of teaching materials for science lessons that have been tested in practice.