2013
Academic Writing Pedagogies: Adopting Best Practices for Mastering Research Genres in English
HELÁN, RobertZákladní údaje
Originální název
Academic Writing Pedagogies: Adopting Best Practices for Mastering Research Genres in English
Autoři
HELÁN, Robert
Vydání
FORLANG 2013 - 6. ročník medzinárodnej konferencie o cudzích jazykoch v akademickom prostredí, 2013
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
academic writing; text; process; practice
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2014 17:18, Mgr. Robert Helán, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper investigates the main approaches to teaching academic writing to university students of English as a foreign language. The investigation takes as its points of departure the text (the end-product of writing), the process (the stages of writing), and practice (the social dimension of writing). Several recommendations are offered for the effective implementation of these approaches in learning to write research genres.