k 2013

Academic Writing Pedagogies: Adopting Best Practices for Mastering Research Genres in English

HELÁN, Robert

Základní údaje

Originální název

Academic Writing Pedagogies: Adopting Best Practices for Mastering Research Genres in English

Autoři

HELÁN, Robert

Vydání

FORLANG 2013 - 6. ročník medzinárodnej konferencie o cudzích jazykoch v akademickom prostredí, 2013

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova anglicky

academic writing; text; process; practice

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2014 17:18, Mgr. Robert Helán, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper investigates the main approaches to teaching academic writing to university students of English as a foreign language. The investigation takes as its points of departure the text (the end-product of writing), the process (the stages of writing), and practice (the social dimension of writing). Several recommendations are offered for the effective implementation of these approaches in learning to write research genres.

Přiložené soubory