2013
Vysoké školy jako aktér regionálního rozvoje
ZVARA, Jan, Petr ŠAŠINKA, Petr HUDEČEK a Jakub RYBÁŘZákladní údaje
Originální název
Vysoké školy jako aktér regionálního rozvoje
Název anglicky
Universities as an actor of regional development
Autoři
ZVARA, Jan (203 Česká republika, domácí), Petr ŠAŠINKA (203 Česká republika, garant, domácí), Petr HUDEČEK (203 Česká republika, domácí) a Jakub RYBÁŘ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, 16TH INTERNATIONAL COLLOQUIUM ON REGIONAL SCIENCES, od s. 127-139, 13 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/13:00081880
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-6257-3
UT WoS
000358519700016
Klíčová slova anglicky
universities regional development Brno
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2016 09:24, Mgr. Bc. Hana Bohrnová, Ph.D.
V originále
Vysoké školy jsou stále významnějším aktérem v regionálním rozvoji. Jejich dynamický rozvoj v poslední dekádě se projevuje strmým nárůstem počtu studentů a klade nové nároky na městskou infrastrukturu, mobilitu a funkce. Příspěvek si klade za cíl poukázat na vliv přítomnosti studentů na rozvoj města Brna a ospravedlnit tak nutnost zahrnutí spolupráce s vysokými školami do strategického plánování města. Popsány jsou teoretické přístupy k vysokoškolskému prostředí v kontextu jeho působení na rozvoj měst (včetně modelů zapojení univerzit do místního prostředí); dále jsou zdůrazněny pro město nejviditelnější dopady a interakce v podobě prosté přítomnosti vysokoškolských studentů v Brně. Za účelem zmapování těchto dopadů vznikl dotazník pro studenty s cílem popsat vzájemnou interakci města a studentů a vyvodit z ní relevantní závěry pro městské strategické plánování. Nejzajímavější výstupy dotazníku budou v článku představeny.
Anglicky
There is a growing importance of universities as an actor in regional development. Their dynamic development places new demands on city infrastructure, mobility and functions due to steep growth of number of students. The submitted article aims to point out impacts of presence of students on development of Brno and to excuse necessity of inclusion of cooperation among city and universities into city strategic planning. Theoretical approaches to university environment will be presented in context of its impacts on urban development (models of involvement into local environment included). Focus is given on minor but the most visible impacts and interactions of simple presence of university students in Brno. A questionnaire was created for students aimed to describe mutual interactions between students and the city for mapping those impacts. The most interesting outputs of this questionnaire will be presented.