D 2013

Vysoké školy jako aktér regionálního rozvoje

ZVARA, Jan, Petr ŠAŠINKA, Petr HUDEČEK a Jakub RYBÁŘ

Základní údaje

Originální název

Vysoké školy jako aktér regionálního rozvoje

Název anglicky

Universities as an actor of regional development

Autoři

ZVARA, Jan (203 Česká republika, domácí), Petr ŠAŠINKA (203 Česká republika, garant, domácí), Petr HUDEČEK (203 Česká republika, domácí) a Jakub RYBÁŘ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, 16TH INTERNATIONAL COLLOQUIUM ON REGIONAL SCIENCES, od s. 127-139, 13 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Zemský magnetismus, geodesie, geografie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/13:00081880

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-6257-3

UT WoS

000358519700016

Klíčová slova anglicky

universities regional development Brno

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2016 09:24, Mgr. Bc. Hana Bohrnová, Ph.D.

Anotace

V originále

Vysoké školy jsou stále významnějším aktérem v regionálním rozvoji. Jejich dynamický rozvoj v poslední dekádě se projevuje strmým nárůstem počtu studentů a klade nové nároky na městskou infrastrukturu, mobilitu a funkce. Příspěvek si klade za cíl poukázat na vliv přítomnosti studentů na rozvoj města Brna a ospravedlnit tak nutnost zahrnutí spolupráce s vysokými školami do strategického plánování města. Popsány jsou teoretické přístupy k vysokoškolskému prostředí v kontextu jeho působení na rozvoj měst (včetně modelů zapojení univerzit do místního prostředí); dále jsou zdůrazněny pro město nejviditelnější dopady a interakce v podobě prosté přítomnosti vysokoškolských studentů v Brně. Za účelem zmapování těchto dopadů vznikl dotazník pro studenty s cílem popsat vzájemnou interakci města a studentů a vyvodit z ní relevantní závěry pro městské strategické plánování. Nejzajímavější výstupy dotazníku budou v článku představeny.

Anglicky

There is a growing importance of universities as an actor in regional development. Their dynamic development places new demands on city infrastructure, mobility and functions due to steep growth of number of students. The submitted article aims to point out impacts of presence of students on development of Brno and to excuse necessity of inclusion of cooperation among city and universities into city strategic planning. Theoretical approaches to university environment will be presented in context of its impacts on urban development (models of involvement into local environment included). Focus is given on minor but the most visible impacts and interactions of simple presence of university students in Brno. A questionnaire was created for students aimed to describe mutual interactions between students and the city for mapping those impacts. The most interesting outputs of this questionnaire will be presented.