D 2013

Administrativní hranice jako překážka pro destinační management

HOLEŠINSKÁ, Andrea a Pavlína JEZDINSKÁ

Základní údaje

Originální název

Administrativní hranice jako překážka pro destinační management

Název česky

Administrativní hranice jako překážka pro destinační management

Název anglicky

Administrative bounderies as a barrier to destination management

Autoři

HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavlína JEZDINSKÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, XVI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. Valtice 19.-21. června 2013, od s. 610-616, 7 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14560/13:00081884

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-6257-3

UT WoS

000358519700078

Klíčová slova česky

Destinační management; spolupráce; administrativní hranice

Klíčová slova anglicky

Destination management; cooperation; administrative boundaries

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2016 08:28, Mgr. Bc. Hana Bohrnová, Ph.D.

Anotace

V originále

Destinační management je vyspělá forma spolupráce mezi aktéry cestovního ruchu (Bieger, 1996), kteří byli situací na trhu donuceni se z role konkurentů transformovat do role partnerů, a získat tak konkurenční výhodu na trhu. Článek se zabývá spolupráci v rámci destinace, kterou protínají administrativní hranice. Aplikována je síťová analýza, která má poukázat na nevýhody a slabá místa zkoumané problematiky na případu destinací Krkonoše a Český ráj. Na základě rozhovorů a dotazníkového šetření byly hodnoceny tři principy destinačního managementu (Holešinská, 2007), tj. komunikace, spolupráce a koordinace. Respondenty byly dvě destinační společnosti a dotčené krajské úřady.

Anglicky

Destination management is a mature form of cooperation among stakeholders in tourism (Bieger, 1996) that were forced to transfer their roles from competitors to partners and thus to gain the competitive advantage. The paper deals with the cooperation within a destination that is divided by administrative boundaries. The network analysis is practised to explain disadvantages and weaknesses of the issue on the case of Krkonoše and Český ráj. On the basis of interviews and questionnaires the three principles of destination management (Holešinská, 2007), e.g. communication, cooperation, and coordination were evaluated. Respondents of the research were two destination management organizations and concerned regional authorities.

Návaznosti

MUNI/A/0749/2012, interní kód MU
Název: Ekonomické přínosy cestovního ruchu pro regionální a lokální ekonomiku (Akronym: EPCR II)
Investor: Masarykova univerzita, Ekonomické přínosy cestovního ruchu pro regionální a lokální ekonomiku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty