2013
Administrativní hranice jako překážka pro destinační management
HOLEŠINSKÁ, Andrea a Pavlína JEZDINSKÁZákladní údaje
Originální název
Administrativní hranice jako překážka pro destinační management
Název česky
Administrativní hranice jako překážka pro destinační management
Název anglicky
Administrative bounderies as a barrier to destination management
Autoři
HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavlína JEZDINSKÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, XVI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. Valtice 19.-21. června 2013, od s. 610-616, 7 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14560/13:00081884
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-6257-3
UT WoS
000358519700078
Klíčová slova česky
Destinační management; spolupráce; administrativní hranice
Klíčová slova anglicky
Destination management; cooperation; administrative boundaries
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2016 08:28, Mgr. Bc. Hana Bohrnová, Ph.D.
V originále
Destinační management je vyspělá forma spolupráce mezi aktéry cestovního ruchu (Bieger, 1996), kteří byli situací na trhu donuceni se z role konkurentů transformovat do role partnerů, a získat tak konkurenční výhodu na trhu. Článek se zabývá spolupráci v rámci destinace, kterou protínají administrativní hranice. Aplikována je síťová analýza, která má poukázat na nevýhody a slabá místa zkoumané problematiky na případu destinací Krkonoše a Český ráj. Na základě rozhovorů a dotazníkového šetření byly hodnoceny tři principy destinačního managementu (Holešinská, 2007), tj. komunikace, spolupráce a koordinace. Respondenty byly dvě destinační společnosti a dotčené krajské úřady.
Anglicky
Destination management is a mature form of cooperation among stakeholders in tourism (Bieger, 1996) that were forced to transfer their roles from competitors to partners and thus to gain the competitive advantage. The paper deals with the cooperation within a destination that is divided by administrative boundaries. The network analysis is practised to explain disadvantages and weaknesses of the issue on the case of Krkonoše and Český ráj. On the basis of interviews and questionnaires the three principles of destination management (Holešinská, 2007), e.g. communication, cooperation, and coordination were evaluated. Respondents of the research were two destination management organizations and concerned regional authorities.
Návaznosti
MUNI/A/0749/2012, interní kód MU |
|