J 2013

The Relevance of Health and Environmental Education in Chemistry for Pupils of Czech Secondary Schools and School-leavers

CÍDLOVÁ, Hana, Anna BAYEROVÁ a Eva TRNOVÁ

Základní údaje

Originální název

The Relevance of Health and Environmental Education in Chemistry for Pupils of Czech Secondary Schools and School-leavers

Autoři

CÍDLOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Anna BAYEROVÁ (203 Česká republika) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

The Anthropologist, Kamla-Raj, 2013, 0972-0073

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Indie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.051

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00066233

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000323112000012

Klíčová slova anglicky

Czech Curriculum;Obligatory Outcomes; Pupils Interest; Subject Topics

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2018 15:46, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The aim of the authors of this article was to find out how much importance Czech pupils and schoolleavers who are not professionally engaged in chemistry attach to those topics of Health and Environmental Education included among the obligatory outcomes in Chemistry for Lower Secondary Schools. The research was carried out by means of a questionnaire administrated to 576 pupils aged 14-18 years and 122 school-leavers (people with finished education). The conclusion was that as for subjective respondents’ opinion on the importance of learned skill outcomes, the respondents preferred topics of Health Education to those of Environmental Education. Moreover, the authors have found that the interest in prevention and first aid increases with growing age of the respondents. The pupils’ interest in environmental topics is very low. On the contrary, school-leavers show an overwhelming interest in chemistry of nutrition and in environmental protection. This discrepancy should probably be solved by better motivation of pupils in the future.

Návaznosti

GAP407/10/0514, projekt VaV
Název: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy

Přiložené soubory

anthropologist.pmd.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru