D 2013

The Roles of Cartoons and Comics in Science Education

TRNOVÁ, Eva, Josef TRNA and Václav VACEK

Basic information

Original name

The Roles of Cartoons and Comics in Science Education

Name in Czech

Role komiksů v přírodovědném vzdělávání

Authors

TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Václav VACEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Košice (Slovakia), HSci2013. Educating for Science and through Science, p. 240-244, 5 pp. 2013

Publisher

P. J. Šafarik University, Košice. Slovakia

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00068752

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-989-98032-2-0

Keywords (in Czech)

komiks; motivace; přírodovědné vzdělávání; použití komiksů

Keywords in English

cartoons; comics; motivation; science education; using cartoons/comics

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:57, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

The use of cartoons/comics is becoming more popular in science education. Cartoons/comics are effective in supporting of understanding science. Our design-based research verified that cartoons/comics may help to better understand the nature of experiments. Study presents advantages and disadvantages of using cartoons/comics, methods of using cartoons/comics in instruction and practical examples of cartoons/comics which impact on students.

In Czech

Aplikace komiksů se stává stále popupárnější v přírodovědném vzdělávání. Komiksy jsou efektivní pro porozumění přírodovědě. Náš konstrukční výzkum potvrdil, že komiksy mohou napomoci porozumění experimentům. Studie prezentuje výhody a nevýhody použití komiksů ve výuce a praktické ukázky komiksů s efektem na studenty.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation