2013
Spektrum didaktických řídicích stylů ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
SLIACKY, Jiří a Marcela JANÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Spektrum didaktických řídicích stylů ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
Název anglicky
Teaching styles in lower-secondary physical education lessons
Autoři
SLIACKY, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Marcela JANÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Studia sportiva, Brno, Fakulta sportovních studií Masarykovy univerzity, 2013, 1802-7679
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/13:00066235
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky
videostudie; didaktický řídicí styl; kategoriální systém; tělesná výchova
Klíčová slova anglicky
video study; teaching style; system of categories; Physical Education
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2014 11:46, Mgr. Eva Špillingová
V originále
Příspěvek přináší výsledky empirické studie využívání didaktických řídicích stylů v tělesné výchově na 2. stupni základní školy, jejímž cílem bylo zjistit, jaké didaktické řídicí styly učitelé ve výuce reálně využívají. Jako metoda sběru dat byla použita videostudie, pořízené videozáznamy vyučovacích jednotek byly kódovány podle uvedeného kategoriálního systému a následné vyhodnocení bylo provedeno prostřednictvím relativních četností zjištěných kategorií. Výsledky analýzy ukázaly, že učitelé ve výuce využívali pouze příkazový a praktický didaktický řídicí styl, což je v textu dále diskutováno na základě hlubší analýzy námi zjištěných výsledků a výsledků některých zahraničních výzkumů.
Anglicky
In the paper, results are presented of empirical research on teaching styles used in physical education lessons in lower-secondary schools, which aimed to analyse everyday instruction and show which teaching styles are used. The method of video study was employed to generate data, which were later coded by means of a system of categories. The findings show that in the analysed lessons, the teachers only used the “command” and the “practice” styles. These findings are discussed in the context of further analysis of the research results and also in the context of other research carried out outside of the Czech Republic.
Návaznosti
GAP407/11/0262, projekt VaV |
|