k 2013

Dialogic Teaching: How to Situate Dialogue Back in Classrooms

ŠVAŘÍČEK, Roman

Základní údaje

Originální název

Dialogic Teaching: How to Situate Dialogue Back in Classrooms

Autoři

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

ICET 57th World Assembly: Innovations and Trends in Education, Sukhothai Thammathirat Open University (STOU), Nonthaburi, Thailand, 25-28 June 2013, 2013

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Thajsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00066238

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

qulitative reserach; dialogic teaching; classroom; educational communication

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 8. 4. 2014 18:40, Mgr. Zdeňka Mácková

Anotace

V originále

Dialogic pedagogy is any educational practice which values and gives priority to dialogue in teaching and. According to Alexander (2006), dialogical education stimulates pupils activity through communication and work with language; it encourages their thinking and deepens their understanding. Nystrand et al. (1997) points out that classical communication (based on the I-R-F structure) leads to a situation where the recalling of factual information and guessing of the correct answer substitutes thinking. Dialogical education is hence a certain type of communication between the teacher and the pupils that is marked by the presence of higher cognitive processes. Another important feature of dialogical education is that pupils are engaged and since they are given a certain amount of autonomy they can influence the course of actions in the classroom.

Návaznosti

GA13-23578S, projekt VaV
Název: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování