Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1114517, author = {Lokajíčková, Veronika}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-3-318}, keywords = {learning competencies; learning to learn; competencies; key competencies; competence development; instructional quality; evaluation}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Kompetence k učení a možnosti jejího rozvíjení a hodnocení: vymezení pojmu a přehled současných přístupů}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/index.php?option=com_content&view=article&id=186&Itemid=170}, volume = {23}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1114517 AU - Lokajíčková, Veronika PY - 2013 TI - Kompetence k učení a možnosti jejího rozvíjení a hodnocení: vymezení pojmu a přehled současných přístupů JF - Pedagogická orientace VL - 23 IS - 3 SP - 318-341 EP - 318-341 PB - Masarykova univerzita SN - 12114669 KW - learning competencies KW - learning to learn KW - competencies KW - key competencies KW - competence development KW - instructional quality KW - evaluation UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/index.php?option=com_content&view=article&id=186&Itemid=170 L2 - http://www.ped.muni.cz/pedor/index.php?option=com_content&view=article&id=186&Itemid=170 N2 - Přehledová studie zpřístupňuje poznatky o kompetenci k učení a možnostech jejího rozvíjení ve výuce. Studie, zpracovaná v rámci disertačního výzkumu Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích Zeměpisu, je rozvržena do dvou částí. První část se zabývá vymezením kompetence k učení v návaznosti na koncept (klíčových) kompetencí. S oporou o vybrané autory je kompetence k učení strukturována do dílčích dimenzí – (sub)dimenzí a je tak upozorněno na problém jejího pojetí jak o multidimenzionálního konstruktu. Dále je poukázáno na zařazení jednotlivých dimenzí a (sub)dimenzí u vybraných autorů, což přináší další komplikace spojené s tímto konstruktem. U autorů jsou identifikovány tři přístupy k vymezení kompetence k učení prostřednictvím: (1) kvalit – charakteristik, (2) komponent – složek a (3) propojením kvalit a komponent (kombinovaný přístup). V druhé části studie jsou představeny čtyři domácí přístupy umožňující rozvíjet kompetenci k učení ve výuce. První dva představené přístupy (Výzkumného ústavu pedagogického) nahlíží na kompetenci k učení prostřednictvím „širší“ perspektivy (makroměřítko). Další dva přístupy (Chvála a Kasíkové a Institutu výzkumu školního vzdělávání) nahlíží na kompetenci k učení více zaostřeně (mikroměřítko) a umožňují i její hodnocení. ER -
LOKAJÍČKOVÁ, Veronika. Kompetence k učení a možnosti jejího rozvíjení a hodnocení: vymezení pojmu a přehled současných přístupů. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč.~23, č.~3, s.~318-341. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-3-318.
|