2010
Zdroje dat pro výzkum muzejního publika
JAGOŠOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Zdroje dat pro výzkum muzejního publika
Název česky
Zdroje dat pro výzkum muzejního publika
Název anglicky
Sources of data for museum audiences research
Autoři
JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Hodonín, Muzejní marketing, od s. 32-42, 11 s. 2010
Nakladatel
Masarykovo muzeum v Hodoníně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00068814
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-87375-01-3
Klíčová slova česky
muzejní publikum; výzkum návštěvníků; návštěvní kniha muzea
Klíčová slova anglicky
museum audiences; visitor research; museum guest book
Štítky
Změněno: 31. 3. 2014 10:22, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
V originále
Výzkum v muzeích tradičně představoval synonymum ke zkoumání muzejních sbírek. Teprve později, zejména v posledních padesáti letech, začal být pod tento pojem zahrnován také výzkum publika. Článek shrnuje dosavadní poznatky k muzejním výzkumům, zaměřeným na muzejní návštěvníky. Zatím málo využívaný kvalitativní výzkum popisuje na příkladu analýzy návštěvní knihy muzea a nastiňuje možný obecný postup.
Anglicky
Research in museums was traditionally connected with museum collections research. Later, especially in last fifty years, the term museum research started to include also visitor research. The topic sumarise information to museum researches, aiming to museum visitors. Quantitative research is more usual in museum visitor research. The topic describes possibilities of using qualitative research in museums, by example of analysis of museum guest book and showing of possible points of procedure.