Detailed Information on Publication Record
2010
Zdroje dat pro výzkum muzejního publika
JAGOŠOVÁ, LucieBasic information
Original name
Zdroje dat pro výzkum muzejního publika
Name in Czech
Zdroje dat pro výzkum muzejního publika
Name (in English)
Sources of data for museum audiences research
Authors
JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Hodonín, Muzejní marketing, p. 32-42, 11 pp. 2010
Publisher
Masarykovo muzeum v Hodoníně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/10:00068814
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-87375-01-3
Keywords (in Czech)
muzejní publikum; výzkum návštěvníků; návštěvní kniha muzea
Keywords in English
museum audiences; visitor research; museum guest book
Tags
Změněno: 31/3/2014 10:22, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
V originále
Výzkum v muzeích tradičně představoval synonymum ke zkoumání muzejních sbírek. Teprve později, zejména v posledních padesáti letech, začal být pod tento pojem zahrnován také výzkum publika. Článek shrnuje dosavadní poznatky k muzejním výzkumům, zaměřeným na muzejní návštěvníky. Zatím málo využívaný kvalitativní výzkum popisuje na příkladu analýzy návštěvní knihy muzea a nastiňuje možný obecný postup.
In English
Research in museums was traditionally connected with museum collections research. Later, especially in last fifty years, the term museum research started to include also visitor research. The topic sumarise information to museum researches, aiming to museum visitors. Quantitative research is more usual in museum visitor research. The topic describes possibilities of using qualitative research in museums, by example of analysis of museum guest book and showing of possible points of procedure.