D 2010

Zdroje dat pro výzkum muzejního publika

JAGOŠOVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Zdroje dat pro výzkum muzejního publika

Name in Czech

Zdroje dat pro výzkum muzejního publika

Name (in English)

Sources of data for museum audiences research

Authors

JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Hodonín, Muzejní marketing, p. 32-42, 11 pp. 2010

Publisher

Masarykovo muzeum v Hodoníně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

Art, architecture, cultural heritage

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/10:00068814

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-87375-01-3

Keywords (in Czech)

muzejní publikum; výzkum návštěvníků; návštěvní kniha muzea

Keywords in English

museum audiences; visitor research; museum guest book

Tags

Změněno: 31/3/2014 10:22, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.

Abstract

V originále

Výzkum v muzeích tradičně představoval synonymum ke zkoumání muzejních sbírek. Teprve později, zejména v posledních padesáti letech, začal být pod tento pojem zahrnován také výzkum publika. Článek shrnuje dosavadní poznatky k muzejním výzkumům, zaměřeným na muzejní návštěvníky. Zatím málo využívaný kvalitativní výzkum popisuje na příkladu analýzy návštěvní knihy muzea a nastiňuje možný obecný postup.

In English

Research in museums was traditionally connected with museum collections research. Later, especially in last fifty years, the term museum research started to include also visitor research. The topic sumarise information to museum researches, aiming to museum visitors. Quantitative research is more usual in museum visitor research. The topic describes possibilities of using qualitative research in museums, by example of analysis of museum guest book and showing of possible points of procedure.