KNECHT, Petr a Veronika LOKAJÍČKOVÁ. Učební úlohy jako příležitosti k rozvíjení a dosahování očekávaných výstupů: analýza koherence učebnic a RVP ZV. Pedagogika. 2013, roč. 63, č. 2, s. 169-183. ISSN 0031-3815.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učební úlohy jako příležitosti k rozvíjení a dosahování očekávaných výstupů: analýza koherence učebnic a RVP ZV
Název česky Učební úlohy jako příležitosti k rozvíjení a dosahování očekávaných výstupů: analýza koherence učebnic a RVP ZV
Název anglicky Learning tasks as opportunities for the development and achievement of expected outputs: An analysis of the coherence of textbooks and the Framework Educational Programme for Basic Education
Autoři KNECHT, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika LOKAJÍČKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Pedagogika, 2013, 0031-3815.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00066245
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky kurikulum; učební úlohy; učebnice; zeměpis; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; očekávané výstupy
Klíčová slova anglicky curriculum; learning tasks; textbooks; geography; Czech Republic; Framework Educational Programm for Basic Education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 20. 1. 2022 11:56.
Anotace
Studie se zabývá rolí učebnic v procesu implementace kurikulární reformy. Autoři se snaží na příkladu vybraných učebních úloh v učebnicích zeměpisu zjistit, zda tyto úlohy poskytují příležitosti k rozvíjení a dosahování očekávaných výstupů definovaných v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). Výzkumný soubor tvořilo 399 učebních úloh ze tří aktuálně používaných učebnic zeměpisu. Hlavní metodou byla obsahová analýza spočívající v posuzování koherence RVP ZV a učebnic. Konkrétně se jednalo o srovnávání požadavků na operace s učivem kladených na žáka v učebních úlohách v učebnicích a v příslušných očekávaných výstupech RVP ZV.
Anotace anglicky
This study is concerned with the role of textbooks in the process of implementation of curricular reform. Using the example of selected learning task in geography textboks, the authors seek to establish whether these tasks provide an opportunity for the development and achievement of the expected outcomes defined in the Czech Framework Educational Programme for Basic Education (RVP ZV).The research sample consisted of 399 learning tasks from three current Czech lower secondary geography textbooks. The main method was content analysis involving assessment of the coherence between the RVP ZV and the textbooks.
Návaznosti
GPP407/12/P059, projekt VaVNázev: Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce
Investor: Grantová agentura ČR, Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 21:26