2013
Inclusive Education - How to Understand it Today?
VAĎUROVÁ, HelenaZákladní údaje
Originální název
Inclusive Education - How to Understand it Today?
Název česky
Současné pojetí inkluzivního vzdělávání
Autoři
Vydání
Eisenstadt, od s. 69-78, 10 s. 2013
Nakladatel
Weber verlag Eisenstadt in Verlagsgemeinschaft mit der Pädagogischen Hochshule Burgenland
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-85253-456-5
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; integrace; speciální vzdělávací potřeby; sociální model positžení, práva
Klíčová slova anglicky
inclusive education; integration; documents; special educational needs; social model of disability; rights
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 16. 7. 2013 11:31, PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
V originále
The education of students with special education needs has undergone important changes in the last twenty years. The concepts of integration and inclusion, mainstreaming, education for all and education as a human right belong among the most frequently mentioned terms. The article offers an overview of the historical development of the concept of inclusive education and its position in international documents, statements and research. Furthermore, it defines the concepts of integration and inclusion and offers an overview of widely recognized definitions of inclusive education.
Česky
Vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami prošlo v posledních 20 letech výraznými proměnami. Text se věnuje problematice vývoje inkluzivního vzdělávání v širším kontextu, jeho zasazení do mezinárodních dokumentů a vymezení z pohledu modelů chápání postižení. Dále vymezuje pojem inkluzivní vzdělávání v kontextu vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu a integraci.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|