C 2013

Inclusive Education - How to Understand it Today?

VAĎUROVÁ, Helena

Základní údaje

Originální název

Inclusive Education - How to Understand it Today?

Název česky

Současné pojetí inkluzivního vzdělávání

Vydání

Eisenstadt, od s. 69-78, 10 s. 2013

Nakladatel

Weber verlag Eisenstadt in Verlagsgemeinschaft mit der Pädagogischen Hochshule Burgenland

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-85253-456-5

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; integrace; speciální vzdělávací potřeby; sociální model positžení, práva

Klíčová slova anglicky

inclusive education; integration; documents; special educational needs; social model of disability; rights

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 16. 7. 2013 11:31, PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.

Anotace

V originále

The education of students with special education needs has undergone important changes in the last twenty years. The concepts of integration and inclusion, mainstreaming, education for all and education as a human right belong among the most frequently mentioned terms. The article offers an overview of the historical development of the concept of inclusive education and its position in international documents, statements and research. Furthermore, it defines the concepts of integration and inclusion and offers an overview of widely recognized definitions of inclusive education.

Česky

Vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami prošlo v posledních 20 letech výraznými proměnami. Text se věnuje problematice vývoje inkluzivního vzdělávání v širším kontextu, jeho zasazení do mezinárodních dokumentů a vymezení z pohledu modelů chápání postižení. Dále vymezuje pojem inkluzivní vzdělávání v kontextu vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu a integraci.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání