J 2013

Vliv „neuvědomovaných komponent“ na psychoterapeutický proces z pohledu studentů psychologie

ČEVELÍČEK, Michal a Zbyněk VYBÍRAL

Základní údaje

Originální název

Vliv „neuvědomovaných komponent“ na psychoterapeutický proces z pohledu studentů psychologie

Název česky

Vliv „neuvědomovaných komponent“ na psychoterapeutický proces z pohledu studentů psychologie

Název anglicky

Psychology students‘ view of the role of „unconscious components” in psychotherapeutic process

Autoři

ČEVELÍČEK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Zbyněk VYBÍRAL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Psychoterapie, Brno, Masarykova Univerzita, 2013, 1802-3983

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/13:00066267

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

vlastnosti psychoterapeuta; neuvědomované komponenty; psychoterapeutické faktory; společné psychoterapeutické faktory; integrace

Klíčová slova anglicky

therapist variables; unconscious components; psychotherapeutic factors; common psychotherapeutic factors; integration

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 10. 2019 12:25, prof. PhDr. Zbyněk Vybíral, Ph.D.

Anotace

V originále

Řada psychoterapeutických směrů popisuje vliv vlastností psychoterapeutů na terapeutickou praxi. Text shrnuje, jak vybrané směry rozumějí vlastnostem psychoterapeuta, a navrhuje integrující pohled. Sjednocení slovníku může napomoci domluvě mezi praktiky různých přístupů, poskytnout rámec integrativním přístupům a identifikovat možné oblasti výzkumu. Empirická část studie předkládá výsledky analýzy 26 textů, jejichž autoři se zamýšleli nad "neuvědomovanými osobními komponentami" ve své budoucí praxi. Autory textů jsou studenti psychologie a psychoterapie.

Anglicky

Many psychotherapeutic approaches describe an impact of therapist's variables on therapeutic practice. The presented paper contains a summary how selected psychotherapeutic approaches understand therapist's variables and suggests integrative conclusions. Integrative merge may facilitate communication among practitioners of different approaches, lend a frame for integrative approaches and identify possible research fields. Empirical part of the text contains results of 26 texts analysis, whose authors reflected "unconscious personal components" in their future practice. Authors of the texts are students of psychology and psychotherapy.

Návaznosti

GAP407/11/0141, projekt VaV
Název: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii