SYSLOVÁ, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy. první. Praha: Grada Publishing a.s., 2013, 158 s. ISBN 978-80-247-4309-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Profesní kompetence učitele mateřské školy
Název anglicky Kindergartens Teacher´s Quality Standards
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Praha, 158 s. 2013.
Nakladatel Grada Publishing a.s.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00069005
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-247-4309-7
Klíčová slova česky kvalifikace; profesní kompetence; profesní rozvoj; sebereflexe; standardy kvality učitele
Klíčová slova anglicky qualifications; professional competence; professional development; self-reflection; teacher`s quality standards
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 14. 3. 2014 11:54.
Anotace
Publikace se snaží podat přehled o specifických kompetencích učitele mateřské školy a upozornit na nutnost pedagogické sebereflexe. Ta je společně s podporou ze strany ředitelů mateřských škol zásadním předpokladem profesního rozvoje učitelů a celkového zkvalitňování předškolního vzdělávání. V centru pozornosti stojí materiál Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy, který je přílohou publikace. Jeho proces tvorby včetně ověřování tohoto hodnotícího nástroje je popsán v jedné z kapitol. Součástí publikace jsou také případové studie, které jsou věnovány procesu podpory profesního rozvoje ve dvou mateřských školách.
Anotace anglicky
The book tries to give an overview of the specific competencies kindergarten teacher and to highlight the need for teacher self-reflection. That is, with the support of the directors of kindergartens essential professional development of teachers and the overall improvement of preprimary education. The focus is on material Framework of Professional Qualities Kindergarten Teacher, which is annexed to the publication. His creative process, including verification of the tool is described in one of the chapters. Also the case studies that focus on the process of fostering professional development in two kindergartens are included.
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 18:21