2013
Profesní kompetence učitele mateřské školy
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Profesní kompetence učitele mateřské školy
Název anglicky
Kindergartens Teacher´s Quality Standards
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Praha, 158 s. 2013
Nakladatel
Grada Publishing a.s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00069005
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-247-4309-7
Klíčová slova česky
kvalifikace; profesní kompetence; profesní rozvoj; sebereflexe; standardy kvality učitele
Klíčová slova anglicky
qualifications; professional competence; professional development; self-reflection; teacher`s quality standards
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2014 11:54, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Publikace se snaží podat přehled o specifických kompetencích učitele mateřské školy a upozornit na nutnost pedagogické sebereflexe. Ta je společně s podporou ze strany ředitelů mateřských škol zásadním předpokladem profesního rozvoje učitelů a celkového zkvalitňování předškolního vzdělávání. V centru pozornosti stojí materiál Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy, který je přílohou publikace. Jeho proces tvorby včetně ověřování tohoto hodnotícího nástroje je popsán v jedné z kapitol. Součástí publikace jsou také případové studie, které jsou věnovány procesu podpory profesního rozvoje ve dvou mateřských školách.
Anglicky
The book tries to give an overview of the specific competencies kindergarten teacher and to highlight the need for teacher self-reflection. That is, with the support of the directors of kindergartens essential professional development of teachers and the overall improvement of preprimary education. The focus is on material Framework of Professional Qualities Kindergarten Teacher, which is annexed to the publication. His creative process, including verification of the tool is described in one of the chapters. Also the case studies that focus on the process of fostering professional development in two kindergartens are included.