B 2013

Profesní kompetence učitele mateřské školy

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Profesní kompetence učitele mateřské školy

Název anglicky

Kindergartens Teacher´s Quality Standards

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Praha, 158 s. 2013

Nakladatel

Grada Publishing a.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00069005

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-247-4309-7

Klíčová slova česky

kvalifikace; profesní kompetence; profesní rozvoj; sebereflexe; standardy kvality učitele

Klíčová slova anglicky

qualifications; professional competence; professional development; self-reflection; teacher`s quality standards

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2014 11:54, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace se snaží podat přehled o specifických kompetencích učitele mateřské školy a upozornit na nutnost pedagogické sebereflexe. Ta je společně s podporou ze strany ředitelů mateřských škol zásadním předpokladem profesního rozvoje učitelů a celkového zkvalitňování předškolního vzdělávání. V centru pozornosti stojí materiál Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy, který je přílohou publikace. Jeho proces tvorby včetně ověřování tohoto hodnotícího nástroje je popsán v jedné z kapitol. Součástí publikace jsou také případové studie, které jsou věnovány procesu podpory profesního rozvoje ve dvou mateřských školách.

Anglicky

The book tries to give an overview of the specific competencies kindergarten teacher and to highlight the need for teacher self-reflection. That is, with the support of the directors of kindergartens essential professional development of teachers and the overall improvement of preprimary education. The focus is on material Framework of Professional Qualities Kindergarten Teacher, which is annexed to the publication. His creative process, including verification of the tool is described in one of the chapters. Also the case studies that focus on the process of fostering professional development in two kindergartens are included.

Přiložené soubory

Profesni_kompetence_ucitele_materske_skoly_4.zlom.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru