SYSLOVÁ, Zora. Standardy předškolního vzdělávání aneb potřebnost Konkretizovaných očekávaných výstupů. Praha: dr. Raabe s.r.o., 2013, 26 s. Poradce ředitelky – Management školy, duben 2013. ISSN 1804-5901.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Standardy předškolního vzdělávání aneb potřebnost Konkretizovaných očekávaných výstupů
Název anglicky Standards for pre-primary education, or the need for particularized expected outcomes
Autoři SYSLOVÁ, Zora.
Vydání Praha, 26 s. Poradce ředitelky – Management školy, duben 2013, 2013.
Nakladatel dr. Raabe s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1804-5901
Klíčová slova česky standardy; předškolní vzdělávání; kvalita
Klíčová slova anglicky standards; preprimary education; quality
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 17. 3. 2014 08:40.
Anotace
Příspěvek se zamýšlí nad pojmem standard a jeho vztahem k hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Upozorňuje na možná úskalí při práci s Konkretizovanými očekávanými výstupy. Hledá vztahy mezi standardy, Konkretizovanými očekávanými výstupy a evaluačními nástroji. Snaží se na příkladech ukázat možná rizika, ale i přínosy Konkretizovaných očekávaných výstupů. Přináší zamyšlení nad současnou situací mateřských škol a vzdělávání dětí předškolního věku podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Anotace anglicky
The contribution examines the concept of standard and its relationship to the evaluation of preprimary education. Highlights the potential pitfalls when working with a Specific expected outcomes. Finding relationships between standards, concretized the expected outcomes and evaluation units instruments. Trying to show examples of possible risks but also the benefits of particularized expected outcomes. It brings reflection on the current situation of schools and education of preschool children under the Framework Educational Program for Pre-primary Education.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 21:53