TLAMSA, Jiří, Jiří ROUT a Martin KNÍŽEK. Problematika realizace geologických průzkumných prací v prostředí horninového masivu se silným tektonickým porušením v protoru stanice Červený vrch/Bořislavka na trase metra V.A v Praze. In Butovič, A., Hilar, M., Škopková, I., Zlámal, J. 12th International Conference Underground construction Prague 2013, Proceedings. 2013. vyd. Praha: Česká tunelářská asociace ITA-AITES, 2013, s. 1-6. ISBN 978-80-260-3868-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problematika realizace geologických průzkumných prací v prostředí horninového masivu se silným tektonickým porušením v protoru stanice Červený vrch/Bořislavka na trase metra V.A v Praze
Autoři TLAMSA, Jiří, Jiří ROUT a Martin KNÍŽEK.
Vydání 2013. vyd. Praha, 12th International Conference Underground construction Prague 2013, Proceedings, od s. 1-6, 6 s. 2013.
Nakladatel Česká tunelářská asociace ITA-AITES
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10500 1.5. Earth and related environmental sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 978-80-260-3868-9
Klíčová slova anglicky underground construction; geotechnics; geological exploration
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Martin Knížek, Ph.D., učo 63755. Změněno: 14. 8. 2013 16:11.
Anotace
Stanice Červený Vrch/Bořislavka se nachází na nové trase metra V.A v Praze a je projekto-vaná jako jednolodní ražená stanice s délkou 193 m a plochou výrubu cca 224 m2. Objekt stanice s celkovým nadložím 15 – 22 m se nachází pod frekventovanou ulicí Evropská se středovým tramvajo-vým pásem a okolními výškovými budovami. V krátkém časovém předstihu před plánovaným zaháje-ním ražeb byly v prostoru stanice provedeny doplňkové průzkumné práce, které společně s výsledky dokumentace přístupové štoly zjistily diametrálně odlišné geologické podmínky oproti původně před-pokládaným. Namísto očekávaných poloh masivních pevných křemenců byl v celém prostoru stanice zjištěn výskyt jílovitoprachovitých břidlic různého stupně zvětrání s pouze ojedinělými polohami kře-menců, v četných polohách navíc s intenzivním tektonickým porušením. Nově zjištěné výrazně méně příznivé podmínky ražby vedly k nutné úpravě projektu zajištění stability podzemního výrubu stanice, přizpůsobení postupu ražeb a návrhu řady dalších stavebně-technických opatření. Vyhodnocení kom-plexního geotechnického monitoringu a geologické dokumentace postupné ražby stanice umožnilo zpětně posoudit správnost závěrů provedených průzkumných prací v podobě sestavení strukturně-geologického modelu horninového masivu a stanovení jeho geotechnických parametrů. Problematika projekční přípravy a ražeb stanice Červený Vrch/Bořislavka dobře ilustruje potřebu dodržovat základ-ní pravidla provádění geologických průzkumných prací, zejména pak realizovat průzkumy v několika navazujících etapách v adekvátním rozsahu a dostatečném časovém předstihu před zahájením stavby.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 11:44