TLAMSA, Jiří, Jiří ROUT a Martin KNÍŽEK. Problematika realizace geologických průzkumných prací v prostředí horninového masivu se silným tektonickým porušením v protoru stanice Červený vrch/Bořislavka na trase metra V.A v Praze. In Butovič, A., Hilar, M., Škopková, I., Zlámal, J. 12th International Conference Underground construction Prague 2013, Proceedings. 2013. vyd. Praha: Česká tunelářská asociace ITA-AITES, 2013, s. 1-6. ISBN 978-80-260-3868-9. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1119391, author = {Tlamsa, Jiří and Rout, Jiří and Knížek, Martin}, address = {Praha}, booktitle = {12th International Conference Underground construction Prague 2013, Proceedings}, edition = {2013}, editor = {Butovič, A., Hilar, M., Škopková, I., Zlámal, J}, keywords = {underground construction; geotechnics; geological exploration}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {eng}, location = {Praha}, isbn = {978-80-260-3868-9}, pages = {1-6}, publisher = {Česká tunelářská asociace ITA-AITES}, title = {Problematika realizace geologických průzkumných prací v prostředí horninového masivu se silným tektonickým porušením v protoru stanice Červený vrch/Bořislavka na trase metra V.A v Praze}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1119391 AU - Tlamsa, Jiří - Rout, Jiří - Knížek, Martin PY - 2013 TI - Problematika realizace geologických průzkumných prací v prostředí horninového masivu se silným tektonickým porušením v protoru stanice Červený vrch/Bořislavka na trase metra V.A v Praze PB - Česká tunelářská asociace ITA-AITES CY - Praha SN - 9788026038689 KW - underground construction KW - geotechnics KW - geological exploration N2 - Stanice Červený Vrch/Bořislavka se nachází na nové trase metra V.A v Praze a je projekto-vaná jako jednolodní ražená stanice s délkou 193 m a plochou výrubu cca 224 m2. Objekt stanice s celkovým nadložím 15 – 22 m se nachází pod frekventovanou ulicí Evropská se středovým tramvajo-vým pásem a okolními výškovými budovami. V krátkém časovém předstihu před plánovaným zaháje-ním ražeb byly v prostoru stanice provedeny doplňkové průzkumné práce, které společně s výsledky dokumentace přístupové štoly zjistily diametrálně odlišné geologické podmínky oproti původně před-pokládaným. Namísto očekávaných poloh masivních pevných křemenců byl v celém prostoru stanice zjištěn výskyt jílovitoprachovitých břidlic různého stupně zvětrání s pouze ojedinělými polohami kře-menců, v četných polohách navíc s intenzivním tektonickým porušením. Nově zjištěné výrazně méně příznivé podmínky ražby vedly k nutné úpravě projektu zajištění stability podzemního výrubu stanice, přizpůsobení postupu ražeb a návrhu řady dalších stavebně-technických opatření. Vyhodnocení kom-plexního geotechnického monitoringu a geologické dokumentace postupné ražby stanice umožnilo zpětně posoudit správnost závěrů provedených průzkumných prací v podobě sestavení strukturně-geologického modelu horninového masivu a stanovení jeho geotechnických parametrů. Problematika projekční přípravy a ražeb stanice Červený Vrch/Bořislavka dobře ilustruje potřebu dodržovat základ-ní pravidla provádění geologických průzkumných prací, zejména pak realizovat průzkumy v několika navazujících etapách v adekvátním rozsahu a dostatečném časovém předstihu před zahájením stavby. ER -
TLAMSA, Jiří, Jiří ROUT a Martin KNÍŽEK. Problematika realizace geologických průzkumných prací v prostředí horninového masivu se silným tektonickým porušením v protoru stanice Červený vrch/Bořislavka na trase metra V.A v Praze. In Butovič, A., Hilar, M., Škopková, I., Zlámal, J. \textit{12th International Conference Underground construction Prague 2013, Proceedings}. 2013. vyd. Praha: Česká tunelářská asociace ITA-AITES, 2013, s.~1-6. ISBN~978-80-260-3868-9.
|