Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1120614, author = {Sochorová, Dagmar}, article_number = {1}, keywords = {the Czech language and literature; media literacy; media education; The Framework Education Programme for Elementary Education}, language = {cze}, issn = {1213-3809}, journal = {Paidagogos}, title = {Požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v průřezovém tématu Mediální výchova a současná vzdělávací praxe učitelů českého jazyka}, volume = {14}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1120614 AU - Sochorová, Dagmar PY - 2013 TI - Požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v průřezovém tématu Mediální výchova a současná vzdělávací praxe učitelů českého jazyka JF - Paidagogos VL - 14 IS - 1 SP - 81-96 EP - 81-96 SN - 12133809 KW - the Czech language and literature KW - media literacy KW - media education KW - The Framework Education Programme for Elementary Education N2 - Příspěvek se zabývá požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v průřezovém tématu Mediální výchova ve výuce učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol. Článek shrnuje dílčí výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na realizaci mediální výchovy. Empirické šetření mělo charakter výběrového šetření a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol. V příspěvku je představen výzkumný problém, výsledky výzkumného šetření a vyhodnoceny stanovené hypotézy. Výzkum přinesl poznatky o současném stavu implementace mediální výchovy do výuky českého jazyka. Článek podrobně analyzuje začlenění tematických okruhů průřezového tématu Mediální výchova, jež jsou stanoveny RVP ZV, do vzdělávací praxe učitelů českého jazyka a literatury. Výzkumné šetření ukázalo, že učitelé českého jazyka začleňují receptivní tematické okruhy průřezového tématu Mediální výchova ve stejné míře jako tematické okruhy produktivní. Výuka průřezového tématu Mediální výchova u učitelů českého jazyka vede ve stejné míře k přínosům v oblasti vědomostí, dovedností a schopností i k přínosům v oblasti postojů a hodnot. ER -
SOCHOROVÁ, Dagmar. Požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v průřezovém tématu Mediální výchova a současná vzdělávací praxe učitelů českého jazyka. \textit{Paidagogos}. 2013, roč.~14, č.~1, s.~81-96. ISSN~1213-3809.
|