2013
Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti
VOJTOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti
Název anglicky
Aspects of Special Education for Children with Behavioural Disorders. Current Approaches to Children with Behavioural and Emotional Disorders
Autoři
Vydání
3. vyd. Brno, 136 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-6311-2
Klíčová slova česky
etopedie, pedopatologie, defektologie, mládež vyžadující zvláštní péči, teorie a praxe etopedie, integrace, inkluze, perspektivní orientace, diagnostické modely, sociální začlenění, individualita, prevence, intervence, resocializace, rehabilitace, maladaptivní chování, delikvence
Klíčová slova anglicky
special education for children with behavioural disorders, behavioural disorder, youth with special care needs, theory and practice, integration, inclusion, forward orientation, assessment models, social inclusion, individuality, prevention, intervention, resocialisation, psycho-social rehabilitation, maladaptive behaviour, delinquency
Štítky
Změněno: 10. 10. 2013 11:50, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Učební text je určen studentům speciální pedagogiky a sociální pedagogiky pro studium oboru etopedie. V textu jsou rozpracovaná témata: etopedie jako obor speciální pedagogiky, etopedie jako speciálně pedagogický proces, terminologie oboru, problematika dětí a mladistvých s poruchou emocí a chování ve speciálně pedagogickém kontextu a klasifikace poruch chování. Témata jsou rozpracovaná z pohledu českých i zahraničních přístupů v současné době.
Anglicky
The target group for this textbook is the students of special needs and social education study programmes. This book comprises the basic issues of special needs education for children with behavioural disorders, e.g. the conceptual framework of special needs education, its terminology, classification of behavioural disorders and situation of children with the disorders in general. The author approaches the subject from current national as well as international perspectives, with regard to the recent developments in this area.