2013
Dětské interpretace pojmů zdraví a nemoc
ŽALOUDÍKOVÁ, IvaZákladní údaje
Originální název
Dětské interpretace pojmů zdraví a nemoc
Název anglicky
Children´s Lay Conceptions and Believes of Health and Illness
Autoři
ŽALOUDÍKOVÁ, Iva (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, 136 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00069175
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6303-7
Klíčová slova česky
dětské pojetí zdraví; dětské pojetí nemoci; prekoncepce; dětské prekoncepce zdraví a nemoci; výchova ke zdraví; primární precence ve škole
Klíčová slova anglicky
children s conceptions of health; children s conceptions of illness; children s conceptions of heatlh and illness; preconceptions; health education; primary prevention in school
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2014 13:11, PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D.
V originále
Publikace se zabývá problematikou dětských představ, dětského pojetí zdraví a nemoci u dětí primárního stupně základní školy (7-12 let). Klade důraz na problematiku primární prevence s jejími psychologickými a pedagogickými přístupy a její zakotvení v kurikulu základní školy. Vychází z teoretického studia dětských pojetí ve vzdělávání a vnitřních poznatkových systémů dítěte současně s přiblížením konstruktivistického přístupu v procesu učení a vyučování. Zjišťovány jsou představy o pojmech zdraví, nemoc, prevence nemoci a podpora zdraví. Uvedené výsledky původního výzkumného šetření je možno využít v didaktice výchovy ke zdraví, zejména v realizaci primární prevence na základní škole.
Anglicky
This paper deals with issues of younger schoolchildren s conceptions of health and illness (children aged 7-12). It focuses on primary prevention, its psychological and pedagogical approaches, principals and implementation into school curriculum. It is based on theoretical study of children s lay conceptions in education, on internal cognitive systems and constructivist approach in teaching-learning process. Children s conceptions of health, illness, prevention and health promotion has been found. Research findings of this study may be useful in didactic health education, especially in primary prevention in elementary school.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|