B 2013

Dětské interpretace pojmů zdraví a nemoc

ŽALOUDÍKOVÁ, Iva

Základní údaje

Originální název

Dětské interpretace pojmů zdraví a nemoc

Název anglicky

Children´s Lay Conceptions and Believes of Health and Illness

Autoři

ŽALOUDÍKOVÁ, Iva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, 136 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00069175

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6303-7

Klíčová slova česky

dětské pojetí zdraví; dětské pojetí nemoci; prekoncepce; dětské prekoncepce zdraví a nemoci; výchova ke zdraví; primární precence ve škole

Klíčová slova anglicky

children s conceptions of health; children s conceptions of illness; children s conceptions of heatlh and illness; preconceptions; health education; primary prevention in school

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2014 13:11, PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace se zabývá problematikou dětských představ, dětského pojetí zdraví a nemoci u dětí primárního stupně základní školy (7-12 let). Klade důraz na problematiku primární prevence s jejími psychologickými a pedagogickými přístupy a její zakotvení v kurikulu základní školy. Vychází z teoretického studia dětských pojetí ve vzdělávání a vnitřních poznatkových systémů dítěte současně s přiblížením konstruktivistického přístupu v procesu učení a vyučování. Zjišťovány jsou představy o pojmech zdraví, nemoc, prevence nemoci a podpora zdraví. Uvedené výsledky původního výzkumného šetření je možno využít v didaktice výchovy ke zdraví, zejména v realizaci primární prevence na základní škole.

Anglicky

This paper deals with issues of younger schoolchildren s conceptions of health and illness (children aged 7-12). It focuses on primary prevention, its psychological and pedagogical approaches, principals and implementation into school curriculum. It is based on theoretical study of children s lay conceptions in education, on internal cognitive systems and constructivist approach in teaching-learning process. Children s conceptions of health, illness, prevention and health promotion has been found. Research findings of this study may be useful in didactic health education, especially in primary prevention in elementary school.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století