KROČA, David. A Reciter with Handicap. In SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Handicap and Educating Pupils with Special Needs from the Viewpoint of Language and Literary Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 59-69. ISBN 978-80-210-6281-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Reciter with Handicap
Název česky Recitátor s handicapem
Autoři KROČA, David (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Handicap and Educating Pupils with Special Needs from the Viewpoint of Language and Literary Education. od s. 59-69, 11 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00069176
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6281-8
Klíčová slova česky recitace; literární text; vedení interpreta; dyslektický recitátor; žáci s ADHD; výslovnostní vady; socializace
Klíčová slova anglicky recitation; literary text; an interpret guidance; dyslectic reciter; pupils with ADHD; pronunciation imperfections; socialization
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. David Kroča, Ph.D., učo 25629. Změněno: 4. 9. 2013 16:14.
Anotace
The chapter brings results of a long-term empirical research focused on assessing the influence of recitation for developing language competences of pupils with special educational needs. The subject-matter of the research was the positive influence of pupils’ participation in regional and national competitions in recitation as well as possibilities of work with them at inclusive schools. Attention was paid to the issue of guiding a dyslectic reciter but we also dealt with possibilities of work with hyperactive pupils, with reciters handicapped due to speech disorders and with socially-handicapped pupil.
Anotace česky
Kapitola přináší výsledky dlouhodobého empirického výzkumu, který se zaměřil na posouzení vlivu recitace při rozvoji jazykových kompetencí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Předmětem výzkumu byl pozitivní vliv účasti žáka v regionálních a celostátních soutěžích v uměleckém přednesu, jakož i možnosti práce s ním v prostředí inkluzivní školy. Pozornost byla věnována problematice vedení dyslektického recitátora, sledovány však byly i možnosti práce s žákem hyperaktivním, s recitátorem s vadou řeči a s žákem sociálně handicapovaným.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 5. 2024 01:55