C 2013

A Reciter with Handicap

KROČA, David

Základní údaje

Originální název

A Reciter with Handicap

Název česky

Recitátor s handicapem

Autoři

KROČA, David (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Handicap and Educating Pupils with Special Needs from the Viewpoint of Language and Literary Education. od s. 59-69, 11 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00069176

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6281-8

Klíčová slova česky

recitace; literární text; vedení interpreta; dyslektický recitátor; žáci s ADHD; výslovnostní vady; socializace

Klíčová slova anglicky

recitation; literary text; an interpret guidance; dyslectic reciter; pupils with ADHD; pronunciation imperfections; socialization

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 9. 2013 16:14, doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.

Anotace

V originále

The chapter brings results of a long-term empirical research focused on assessing the influence of recitation for developing language competences of pupils with special educational needs. The subject-matter of the research was the positive influence of pupils’ participation in regional and national competitions in recitation as well as possibilities of work with them at inclusive schools. Attention was paid to the issue of guiding a dyslectic reciter but we also dealt with possibilities of work with hyperactive pupils, with reciters handicapped due to speech disorders and with socially-handicapped pupil.

Česky

Kapitola přináší výsledky dlouhodobého empirického výzkumu, který se zaměřil na posouzení vlivu recitace při rozvoji jazykových kompetencí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Předmětem výzkumu byl pozitivní vliv účasti žáka v regionálních a celostátních soutěžích v uměleckém přednesu, jakož i možnosti práce s ním v prostředí inkluzivní školy. Pozornost byla věnována problematice vedení dyslektického recitátora, sledovány však byly i možnosti práce s žákem hyperaktivním, s recitátorem s vadou řeči a s žákem sociálně handicapovaným.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

Handicap_obalka_obsah.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Handicap_and_Educating_Pupils_..._-_obsah_publikace.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
A_Reciter_with_Handicap.doc
Požádat o autorskou verzi souboru