2013
A Reciter with Handicap
KROČA, DavidZákladní údaje
Originální název
A Reciter with Handicap
Název česky
Recitátor s handicapem
Autoři
KROČA, David (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Handicap and Educating Pupils with Special Needs from the Viewpoint of Language and Literary Education. od s. 59-69, 11 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00069176
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6281-8
Klíčová slova česky
recitace; literární text; vedení interpreta; dyslektický recitátor; žáci s ADHD; výslovnostní vady; socializace
Klíčová slova anglicky
recitation; literary text; an interpret guidance; dyslectic reciter; pupils with ADHD; pronunciation imperfections; socialization
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 9. 2013 16:14, doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
V originále
The chapter brings results of a long-term empirical research focused on assessing the influence of recitation for developing language competences of pupils with special educational needs. The subject-matter of the research was the positive influence of pupils’ participation in regional and national competitions in recitation as well as possibilities of work with them at inclusive schools. Attention was paid to the issue of guiding a dyslectic reciter but we also dealt with possibilities of work with hyperactive pupils, with reciters handicapped due to speech disorders and with socially-handicapped pupil.
Česky
Kapitola přináší výsledky dlouhodobého empirického výzkumu, který se zaměřil na posouzení vlivu recitace při rozvoji jazykových kompetencí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Předmětem výzkumu byl pozitivní vliv účasti žáka v regionálních a celostátních soutěžích v uměleckém přednesu, jakož i možnosti práce s ním v prostředí inkluzivní školy. Pozornost byla věnována problematice vedení dyslektického recitátora, sledovány však byly i možnosti práce s žákem hyperaktivním, s recitátorem s vadou řeči a s žákem sociálně handicapovaným.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|