Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1121231, author = {Švaříček, Roman}, article_location = {Brno}, article_number = {2-3}, doi_mu = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-4}, keywords = {discourse; evidence-based education; research for practise; ICT}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Konec pedagogiky: kritický esej}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/519}, volume = {roč. 18}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1121231 AU - Švaříček, Roman PY - 2013 TI - Konec pedagogiky: kritický esej JF - Studia paedagogica VL - roč. 18 IS - 2-3 SP - 55-72 EP - 55-72 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - discourse KW - evidence-based education KW - research for practise KW - ICT UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/519 L2 - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/download/519/675 N2 - Kritický esej popisuje tři současné diskurzy, které natolik ohrožují základní principy pedagogických věd, že lze s nadsázkou hovořit o konci pedagogiky. Koncem pedagogiky je myšleno nahrazení pedagogických konstant jinými prvky. Diskurz je pojímán jako určitý způsob vnímání skutečnosti v daném oboru a dané době, což se v prvé řadě projevuje v jazyce a ve druhé řadě v rámování debaty uvnitř daného oboru. Postupně analyzujeme tři diskurzy (diskurz evidence, praktického výzkumu a technologický diskurz) a detailně popisujeme jednotlivé koncepty a myšlenky, ze kterých jsou dané diskurzy vystavěny. V závěru shrnujeme vliv popsaných diskurzů a ukazujeme, jak mohou nahradit některé pedagogické koncepty, pokud nedojde ke konsolidaci oboru. ER -
ŠVAŘÍČEK, Roman. Konec pedagogiky: kritický esej. \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 18, 2-3, s.~55-72. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2013-2-3-4.
|