2013
Markets, social networks, endogenous preferences, and opinion leaders
KVASNIČKA, MichalZákladní údaje
Originální název
Markets, social networks, endogenous preferences, and opinion leaders
Název česky
Trhy, sociální sítě, endogenní preference a hvězdy
Autoři
KVASNIČKA, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Jihlava, Proceedings of the 31st International Conference Mathematical Methods in Economics 2013, od s. 512-517, 6 s. 2013
Nakladatel
College of Polytechnics Jihlava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14560/13:00074743
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-87035-76-4
UT WoS
000335578000087
Klíčová slova česky
endogenní preference; trh; sociální síť; hvězdy; multiagentové simulace
Klíčová slova anglicky
endogenous preferences; market; social network; opinion leaders; agent-based simulation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2021 10:56, Ing. Michal Kvasnička, Ph.D.
V originále
This paper studies the impact of opinion leaders (“stars”) and their fans on equilibrium market prices within the Bell’s model (JEBO 2002). The simulation shows that 1) the model may not converge when the opinion leader consumes the good that is extremely scarce---it can create infinite cycles in her fans’ preferences; 2) the preferences may not be completely polarized in the same situation---the agents with non-polarized preferences prevent the cycles; 3) while the agents in the Bell’s model consume only the more abundant good when the other good is extremely scarce, the presence of the opinion leader eliminates this when she consumes the scarce good, and 4) the presence of the opinion leader and her fans can sometimes surprisingly lower the price of the good that the opinion leader consumes.
Česky
Článek zkoumá vliv "hvězd" (tvůrců mínění) a jejich fanoušků na tržní rovnovážné ceny v rámci modelu Bell (JEBO 2002). Simulace ukazuje, že 1) model nemusí konvergovat, když hvězda spotřebovává extrémně vzácný statek -- v takovém případě mohou v preferencích jejích fanoušků vzniknout nekonečné cykly; 2) ve stejné situaci nemusejí být preference úplně polarizované -- agenti s nepolarizovanými preferencemi brání vzniku cyklů; 3) zatímco v modelu Bellové agenti spotřebovávají pouze hojný statek, pokud je druhý statek extrémně vzácný, přítomnost hvězdy eliminuje tuto rovnováhu, pokud hvězda spotřebovává vzácný statek a 4) přítomnost hvězdy a jejích fanoušků může někdy překvapivě snížit cenu statku, který hvězda spotřebovává.
Návaznosti
MUNI/A/0797/2012, interní kód MU |
|