TRNA, Josef. How to educate and train science teachers in IBSE experimentation. In N. Callaos, J. V. Carrasquero, A. Oropeza, A. Tremante, F. Welsch. IMSCI 2013. The 7th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics. Proceedings. Orlando, USA: International Institute of Informatics and Systemics, 2013, s. 176-180. ISBN 978-1-936338-83-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How to educate and train science teachers in IBSE experimentation
Název česky Jak motivovat vzdělávat a trénovat přírodovědné učitele v IBSE experimentování
Autoři TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Orlando, USA, IMSCI 2013. The 7th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics. Proceedings. od s. 176-180, 5 s. 2013.
Nakladatel International Institute of Informatics and Systemics
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00069302
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-936338-83-2
Klíčová slova česky experimenty; motivace; přírodovědné vzdělávání; příprava učitelů; učitelské profesní dovednosti.
Klíčová slova anglicky experiments; inquiry-based science education; taxonomy; science education; teacher training
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 3. 2018 10:47.
Anotace
Inquiry-Based Science Education (IBSE) is considered to be an innovative educational method which has a strong motivational effect on students and teachers. The presented research tries to answer questions aimed at: the characteristics of experiments at each of the IBSE levels, principles for applying IBSE experiments, and teacher training methods suitable for IBSE experimentation. A mixed research method combining a theoretical comparative analysis and design-based research, was used. The taxonomy of IBSE experiments and the principles for their implementation into teaching/learning science must be added to pre-service and in-service science teacher training. This task is performed by the European project PROFILES.
Anotace česky
Badatelsky zaměřené přírodovědné vzdělávání (IBSE) je považováno za inovativní vzdělávací metodu studentů i učitelů. Prezentovaný výzkum se snaží odpovědět na otázky zaměřené na: charakteristiky experimentů v jednotlivých úrovních IBSE, principy aplikace IBSE experimentů a přípravu učitelů pro přiměřené IBSE experimentování. Jsou použity kombinované výzkumné metody, zejména teoretická srovnávací analýza a konstrukční výzkum. Taxonomie IBSE experimentů a principy jejich aplikace v přírodovědné výuce musí být vloženy do univerzitního i dalšího vzdělávání přírodovědných učitelů. Tento úkol realizuje Evropský projekt PROFILES.
Návaznosti
266589, interní kód MUNázev: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 09:43